سیاوش صلواتیان؛ مهدی دولتخواه
دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 67-84
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان است.از میان شبکههای اجتماعی موبایلی، دو شبکه وایبر و واتسآپ انتخابو تأثیر استفاده از آنها بر زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران بررسی شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفادهشده است. جامعه آماری پژوهشدانشجویان ...
بیشتر
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان است.از میان شبکههای اجتماعی موبایلی، دو شبکه وایبر و واتسآپ انتخابو تأثیر استفاده از آنها بر زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران بررسی شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفادهشده است. جامعه آماری پژوهشدانشجویان کارشناسیارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی بودند که از بین ایشان 218 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی تحلیل و با استفاده از مدل معادلات ساختاری به آزمون فرضیههای پژوهش اقدام گردید که مطابق نتایج بهدستآمده، تمامی فرضیههای پژوهش تأیید و مشخص شداستفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر ابعاد مختلف هویت فرهنگی شامل زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران تأثیر مثبت و معناداری دارد.