بررسی نقش اخلاق رسانه‌ای در طنز مکتوب نشریات کشور

صدیقه ببران؛ سعید ناظمی

دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 21-41

https://doi.org/10.30465/ismc.2019.4427

چکیده
     در عصر حاضر که جوامع با پدیده­های تازه­ای در حوزه ارتباطات رو به رو هستند لزوم بازنگری کلی به مباحث جانبی رسانه­ها از جمله اخلاق­ رسانه­ای احساس می­شود. طنز اگرچه موضوع جدیدی در تاریخ اجتماعی ایران نیست ولی در عرصه­ی رسانه­ای، از پیشینه­ی کمتری برخوردار است. حضور این تازه وارد جدید به روزنامه­ها، مسائل جدیدی ...  بیشتر

مطالعه تطبیقی جرایم علیه حریم خصوصی در فضای سایبری ایران و آلمان»

حسین آقابابایی؛ زهرا احمدی ناطور

دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، ، صفحه 1-24

چکیده
  با ورود به عصر فنّاوری اطلاعات و ارتباطات، به‌تدریج مسائل و دشواری‌های نوینی دربارة حریم خصوصی اشخاص و حقوق حمایت از داده‌ها مطرح شده است که حل و فصل آن‌ها نیازمند بازنگری در قوانین فعلی یا وضع قوانینی جدید و فراگیر است. اغلب کشورها، از جمله آلمان، قوانین حمایت از داده‌ دارند، اما برخی کشورها، نظیر ایران، فاقد قانونی جامع و منسجم ...  بیشتر