بررسی تجربی تاثیر رسانه‌های ارتباط جمعی در گسترش عناصر فرهنگی پست‌مدرنیسم مورد مطالعه (جوانان شهر یزد)

رضا دهبانی پور؛ یاسین خرم پور؛ عنایت شیخی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 99-125

چکیده
  با گذر از دوران سنتی به دوران مدرن و پس از آن جامعه پست­مدرن، شاهد جلوه­های نوینی از زندگی اجتماعی هستیم. طی گذر از هر یک از این دوران­ها، به راحتی می­توان تغییر در نوع تفکر، نگرش­ و رفتار انسانی را مشاهده کرد. یکی از عناصری که نقش اساسی در تغییر نگرش و رفتار انسان­های عصر جدید دارد، رسانه­ها می­باشد. در این بین اما تلویزیون ...  بیشتر

تحلیل ابعاد انتقادی شهر پست‎مدرن در سینمای جهان

سیامک قاضی‎پور؛ ابوالفضل طغرایی؛ محمدجواد مهدوی‌نژاد

دوره 3، شماره 2 ، آذر 1392، ، صفحه 130-157

چکیده
  پست‌مدرنیسم حاصل تلاقی‌ای است که در بافت فضا و زمان، میان چرخش فلسفی در ماهیت زیبایی‎شناسی و جریان رو به رشد رسانه به‎وجودآمد. می‌توان گفت رسانه علتی برای وجود پست‌مدرنیسم است و در عین حال معلول آن. از سوی دیگر، رسانه‎ها نیز به شیوه‎ای مستقیم یا غیرمستقیم تداعی و تحول پدیده‎ها را نشان‎می‎دهند. بنابراین، رسانه به عنوان ...  بیشتر