روابط بینامتنی در بازی های رومیزی

مریم جلالی؛ اعظم حکیم

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 75-98

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.36937.2413

چکیده
  بینامتنیت به عنوان یکی از متدهای خلق بازی، میان بازی های دیجیتال و یا غیر از آن در قالب بازی های آنالوگ از جمله گیم بوردها و پیش متن های فرهنگی، اجتماعی، اسطوره ای، افسانه ای و آیینی پیوند برقرار می ساد. هدف مقاله پیش رو مطالعه ظرفیت های بینامتنی و چگونگی بازآفرینی پیش متن ها از جمله ادبیات اسطوره ای و افسانه‌ای در گیم بوردها می باشد. ...  بیشتر

مطالعه زبان‌شناختی عنوان در برنامه‌های نمایشی

آرمان ذاکر؛ معصومه مهرابی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 21-37

چکیده
  یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب برای برنامه‌ها، عناوین برنامه‌هاست، زیرا مخاطب نخست در معرض عنوان برنامه قرار می­گیرد. عوامل زیادی در انتخاب عنوان مناسب برای برنامه‌ها دخالت دارند که این عوامل را می‌تو[1]ان از نظر علم زبان‌شناسی شناسایی و طبقه بندی کرد. دور(Dor)  (2003) عنصر بینامتنیت را مهمترین عنصر مناسب بودن معنا می‌داند و ایفانتیدو ...  بیشتر