تدوین مدل سیاستگذاری رسانه‌ای با رویکرد شناختی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سید حمید حسینی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 115-139

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.42064.2592

چکیده
  رسانه‌ها یکی از عوامل و نیروهای مهم تغییرات اجتماعی در جوامع‌اند. از این رو باید برای این نهادهای تأثیرگذار سیاست‌‌‌هایی در سطح کلان تدوین کرد تا بتوان بیشترین بهره‌برداری را از آنها به عمل آورد. رویکرد شناختی با توجه بـه در نظر گرفتن نقش فرد تصمیم‌گیرنده، عوامل سازمانی و تأثیر محیط، بهتر می تواند مدل سیاست‌گذاری را تبیین نماید. ...  بیشتر

ادراک عدالت رسانه‌ای مخاطبان محلی از برنامه‌های شبکه‌های استانی صداوسیما: مطالعه موردی شبکه استانی کرمان

سیاوش صلواتیان؛ ایمان مراد کهوری؛ علی اکبر رزمجو

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 131-166

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5078

چکیده
  یکی از اهداف راه‌اندازی شبکه‌های استانی، پرداخت رسانه‌ای به حاشیه‌ها و پیرامون به‌منظور کمک به تحققِ عدالت بوده است. اقتضای تحقق چنین مأموریتی، تمرکززداییِ سازمانی و فهم الزامات محتوایی عدالت رسانه‌ای، به‌عنوان مقدمۀ انجامِ مأموریتِ فوق است. عدم فهم و کاربست این سیاست‌ها هم باعث تعمیق فضای نامتوازن در حوزۀ رسانه و معطل ماندن ...  بیشتر