راهکارهای بکارگیری رسانه‏های اجتماعی در بهبود فرآیند مدیریت دانش سازمان صدا و سیما

علی اکبر رزمجو؛ محمدعلی هرمزی زاده؛ محسن حسنوند

دوره 11، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 63-94

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.36169.2383

چکیده
  سازمان صدا و سیما همانند همه رسانه‏ها در دهه آینده با چالش‏های مختلفی از جمله بقا و رقابت در جامعه جهانی رسانه‏ای مواجه خواهد شد. در چنین سازمانی بار اصلی حیات سازمانی بر عهده نیروی انسانی متخصص قرار دارد که از شایستگی خلق، تبدیل ، بکارگیری و به اشتراک گذاری دانش تخصصی و سازمانی برخوردار است، اما مساله‏ای که وجود دارد این است ...  بیشتر

شناسایی شاخص های ارزیابی و طراحی فرهنگ سازمانی صدا و سیما در قالب چارچوب ارزش های رقابتی و پویایی های فرهنگی (مطالعه موردی حوزه های خبر، سیما و برنامه ریزی)

کیوان مظفری؛ اسماعیل کاوسی؛ اکبر اعتباریان خوراسگانی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 293-321

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5101

چکیده
  این پژوهش به روش ترکیبی و با هدف شناسایی وضع موجود و طراحی فرهنگ مطلوب سازمانی صدا وسیما انجام شد. ابتدا از طریق مصاحبه عمیق با خبرگان رسانه و استفاده از تکنیک دلفی شاخص های ارزیابی و شناخت مولفه ها و ابعاد فرهنگ سازمانی استحصال شد. سپس این شاخص ها در ابزار ارزیابی فرهنگ سازمانی -روش کمی -، ترکیب و وضعیت فرهنگ سازمانی صدا و سیما در قالب ...  بیشتر