راهکارهای اقناع رسانه‌ای مخاطبان به منظور مدیریت مصرف آب

مسعود جلیلوند خسروی؛ مرضیه کریمی

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 33-63

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.43702.2661

چکیده
  آب به عنوان مهم‌ترین عنصر حیات از دیرباز در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد. این مهم با توجه به بحران‌های زیست محیطی ایجاد شده در جهان اهمیتی مضاعف پیدا کرده است. همچنین شناخت دقیق رسانه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن برای کمک به بحران‌های آبی مفید فایده است. این پژوهش با هدف معرفی راهکارهای رسانه‌ای اقناع مخاطبان در پی تسهیل ...  بیشتر

الگویابی روش های اقناعی تبلیغات تجاری تلویزیون ایران

محمد علی اصالتی؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ محمد دادگران

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 299-326

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.37874.2449

چکیده
  این مقاله گزیده ای از یک رساله دانشگاهی است که به بررسی روش های اقناعی مورد استفاده در تبلیغات تجاری تلویزیون ایران می پردازد. این پژوهش تلاش دارد تا با بررسی  و تحلیل کیفی پیام های بازرگانی (تبلیغات تجاری) تلویزیون ایران ،  و همچنین تحلیل محتوای مصاحبه های عمیق کارشناسان تبلیغات ، روش های اقناعی که سازندگان تیزرهای تبلیغاتی برای ...  بیشتر