رویکرد مخاطب محور در مواجهه با شبکه های اجتماعی مجازی

علیرضا اکبرزاده؛ ثریا معمار؛ مسعود کوثری؛ رضا همتی

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 1-18

چکیده
  در این پژوهش، ضمن نشان دادن لزوم تغییر رویکردها از رویکردهای مقابله ای بهمعرفی شده « رویکرد مخاط بمحور » رویکردی فرهنگی و اجتماعی، رویکردی با عنواناست که، بهجای توجه صرف به فرستندة پیام، به مخاطب توجه دارد تا با توانمندسازی اوبه او توان نقد و تجزیهوتحلیل پیام را بدهد. پژوهش حاضر به روش تحلیل محتوایکمی انجام شده و نتایجش بیانگر ...  بیشتر

مطالعه تاثیر استفاده از سایت های شبکه اجتماعی بر هویت قومی دانشگاه‌های تهران

حسین کرمانی؛ منصور ساعی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 105-121

چکیده
   این مقاله به مطالعه تاثیراستفاده ازسایتهای شبکه اجتماعی برهویت قومی دانشجویان دانشگاههای تهران می پردازند. شبکه های اجتماعی مجازی در سال­های اخیر نقش گسترده ای در تحولات اجتماعی و سیاسی ایفا کرده اند و همین مسئله مطالعه آنها را ضروری ساخته است. چهارچوب نظری این مقاله را هویت قومی تشکیل می دهد. در چهارچوب نظری استفاده شده در این ...  بیشتر