ارائه الگوی حکمرانی در پلتفرم های ویدئویی آنلاین با تأکید بر نقش صنعت (خود تنظیم‌گری)

،مرتضی قاسم زاده عراقی؛ حسن خجسته؛ عبدالرضا سلمانی شاه محمدی

دوره 11، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 275-306

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.38663.2475

چکیده
  امروزه در سراسر جهان تلاش‌های وسیعی برای بازتعریف رابطه میان حاکمیت، جامعه و بخش‌های خصوصی صورت می‌گیرد؛ در هیچ کجا این بازتعریف مهم‌تر از فضاهای جدید ارتباطی و رسانه‌ای نیست؛ جایی که در آن تحولات جدید، نیاز به استقرار شیوه‌های نوین حکمرانی مشارکتی در زنجیره تولید، نشر و مصرف رسانه‌ای را دوچندان نموده است؛ پژوهش پیش رو یافتن ...  بیشتر

رهبران افکار در شبکه‌های اجتماعی (مطالعه موردی رهبران فکری سیاسی در توییتر)

سیدمحمدرضا فیاضی بروجنی؛ حسن خجسته

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 213-243

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.36032.2377

چکیده
  تکثر و پویایی ارتباطات شبکه‌ای که بارزترین مصداق آن در بستر شبکه‌های اجتماعی محقق شده؛ یک گام اساسی به اغلب پژوهش‌های ارتباطی و تحقیقات مرتبط با حوزه افکار عمومی اضافه کرده است. چیزی که می‌شود از آن به عنوان مرحله پالایش داده نام برد. پالایشی که هدف از آن مرتب‌سازی داده‌ها، حذف اطلاعات پرت و شناسایی روشمند محتوا یا کاربرانی است ...  بیشتر

سیاست های اصلی رسانه ها در هنگامه بحران های ناشی از حوادث طبیعی

حسن خجسته

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 43-78

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5236

چکیده
  ایران کشوری است که همواره در معرض حوادث و بلایای طبیعی و بحران ناشی از آن است. در هنگامه بحران، رسانه نقش تعیین کننده ای دارند. روشن بودن سیاست های اصلی فعالیت رسانه ها در این شرایط می تواند موجبات هرچه بهتر کنترل و مدیریت بحران شود. فقد سیاست های رسانه ای هنگامه بحران موجب ایجاد هزینه بیشتر و تأخیر کنترل بحران می شود. تجربه سیل نوروز ...  بیشتر

تشخص سازی(personal branding) یا مدیریت تأثیرگذار هویت در شبکه های اجتماعی

حسن خجسته

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 73-98

چکیده
  فعالیت و حضور مؤثر در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تابع قواعد و ویژگی های آن است. امروزه با انقلاب ارتباطات تغییر تغییر نقش مخاطب به کاربر یعنی حضور هر فرد برحسب توان در فضای مجازی برای تولید محتوا و عرضه آن به دیگران، بسیاری از معادلات گذشته در ارتباطات را تغییر داده است. هر کاربر برای حضور اثرگذارش  باید عناصری که در این فرایند ...  بیشتر

تفاوت سازمان های رسانه ای با سازمان های صنعتی

حسن خجسته باقرزاده

دوره 5، شماره 2 ، آبان 1394، ، صفحه 21-38

چکیده
  مدیریت رسانه یکی از حوزه‌های پژوهشی جدید در جهان است. این رشتة دانشگاهی به کشور ما نیز وارد شده است. اما به سبب تازگی و جوانی هنوز آن‌گونه که باید و شاید ابعاد گوناگون آن بررسی و واکاوی نشده است. متأسفانه این رشتة علمی به‌شدت تحت تأثیر اصول مدیریت سازمان‌های صنعتی است. در حالی که تفاوت ذاتی و ماهوی بسیاری بین این دو نوع سازمان وجود ...  بیشتر