الگویابی روش های اقناعی تبلیغات تجاری تلویزیون ایران

محمد علی اصالتی؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ محمد دادگران

دوره 13، شماره 1 ، شهریور 1402، ، صفحه 299-326

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.37874.2449

چکیده
  این مقاله گزیده ای از یک رساله دانشگاهی است که به بررسی روش های اقناعی مورد استفاده در تبلیغات تجاری تلویزیون ایران می پردازد. این پژوهش تلاش دارد تا با بررسی  و تحلیل کیفی پیام های بازرگانی (تبلیغات تجاری) تلویزیون ایران ،  و همچنین تحلیل محتوای مصاحبه های عمیق کارشناسان تبلیغات ، روش های اقناعی که سازندگان تیزرهای تبلیغاتی برای ...  بیشتر

واکاوی نقش و کارکرد شبکه‌های اجتماعی بر دیجیتالی شدن سبک زندگی جوانان تهران

منوچهر صابر؛ حسن بشیر؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ امید علی مسعودی

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 211-242

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.40917.2543

چکیده
  به طور کلی این مطالعه از آن جهت اهمیت می‌یابد که می‌توان به تصور کلی از سبک زندگی زندگی جوانان تهرانی دست یافت و نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی و کارکرد آن به گرایش زندگی دیجتال به کارشناسان و مسئولان فرهنگی کمک می کند تا از ظرفیت این رسانه برا ی نشر سبک زندگی ایران با جذابیت و تغییرات مطلوب و حفظ ارزش ایرانی استفاده کنند و همچنین بخش ...  بیشتر

ارائه مدل برندسازی شخصی کارآفرینان در فضای مجازی اینستاگرام

الهه سعیدی؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ علی اکبر فرهنگی

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 159-191

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.5599

چکیده
  استفاده روزافزون از شبکه‏های اجتماعی و تأثیر آن بر شیوه ارتباطات و تعاملات، فرصت‏های جدیدی در استفاده از این شبکه‏ها بخصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام را ایجاد کرده است به طوری که ابزاری برای تعاملات و ارتباطات کارآفرینان و رشد کسب و کار آنان شده است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر ارائه مدل برندسازی شخصی کارآفرینان در فضای مجازی اینستاگرام ...  بیشتر

رتبه بندی عوامل اثرگذار بر حقوق مالکیت معنوی در فضای سایبر

مژده ماهرخ مقدم؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ افسانه مظفری

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 247-267

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5237

چکیده
  این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر بر حفظ مالکیت معنوی از یک سو و شناسایی اهمیت و اولویت بندی آنان تدوین شده است که با روش ترکیبی کمی و کیفی صورت گرفته است. جامعه آماری بخش کیفی پژوهش شامل خبرگان، مولفان، مدرسان و فعالان در عرصه حقوق، ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در حوزه مالکیت معنوی نیز تجربه و تخصص لازم را نیز دارا باشند. بر اساس ...  بیشتر