تحول آفرینی توییتردیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی

مهرداد توکلی؛ هادی خانیکی؛ اکبر نصراللهی؛ نازنین ملکیان

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 49-74

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.43120.2635

چکیده
  تتوئیتر به ابزاری جدید برای امور دیپلماتیک و روابط بین الملل تبدیل شده است، و استفاده از این ابزار برای کشورها در راستای اعمال قدرت نرم در محیط بین الملل و بعنوان نوعی دیپلماسی رسانه ای دیجیتال، بسیار جای بررسی و تحلیل دارد. آنچه در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته،"چگونگی عملکرد و کارکرد دیپلماسی توییتری دو کشور ایران و آمریکا" و هدف ...  بیشتر

آسیب‌شناسی اشاعه حقوق شهروندی از طریق رسانه‌های جمعی

سید علی رحمان زاده؛ مهرداد توکلی؛ منوچهر صابر

دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 87-104

چکیده
  رسانه های گروهی بدلایل مختلف ازجمله ضعف در جلب رضایت و اعتماد مخاطبان، سهم اندکی در آموزش حقوق شهروندی به شهروندان دارند، لذا منبع آموزشی افراد در زمینه حقوق و تکالیف شهروندی در شهر تهران، رسانه‌های داخلی نیستند و آن را باید در جای دیگری مانند مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌های خارجی و رسانه‌های محیطی (مثل بیلبوردها، دیوارنوشته‌ها ...  بیشتر