تحول آفرینی توییتردیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی

مهرداد توکلی؛ هادی خانیکی؛ اکبر نصراللهی؛ نازنین ملکیان

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 49-74

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.43120.2635

چکیده
  تتوئیتر به ابزاری جدید برای امور دیپلماتیک و روابط بین الملل تبدیل شده است، و استفاده از این ابزار برای کشورها در راستای اعمال قدرت نرم در محیط بین الملل و بعنوان نوعی دیپلماسی رسانه ای دیجیتال، بسیار جای بررسی و تحلیل دارد. آنچه در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته،"چگونگی عملکرد و کارکرد دیپلماسی توییتری دو کشور ایران و آمریکا" و هدف ...  بیشتر

دیپلماسی توییتری ایران در سال خروج امریکا از برجام ؛یک گام به پیش

زهرا نژادبهرام؛ نازنین ملکیان؛ سروناز تربتی

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 301-337

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.35018.2346

چکیده
  دیپلماسی توییتری ایران در سال خروج امریکا از برجام از نگاه کارشناسان چکیده هزاره سوم عصر رسانه هاست . توییتر که رسانه‌ای اجتماعی و جهانی است با داشتن 280 کاراکتر رسانه مورد علاقه سیاستمدران شده است. درسال 2018 ترامپ با اعلام خروج از برجام مقطع جدیدی را در روابط با ایران اغاز کرد . دراین دوره، که فصل تازه‌ای از رد و بدل کردن توییتها میان ...  بیشتر