بررسی نشانه-معناشناختی تبلیغات گردشگری ایران

مریم حاجی محمدجعفر؛ فاطمه سید ابراهیمی نژاد؛ علی کریمی فیروزجایی

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 مهر 1401

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.41738.2577

چکیده
  این مقاله به بازنمایی نمادین مقاصد گردشگری ایران می‌پردازد و تلاشی برای رمزگشایی از شیوه‌های تبلیغاتی برای به چالش کشیدن رقبا در یک بافت نمادین است. به این منظور پنج ویدئوی تبلیغات گردشگری ایرانی بر پایه اصول نشانه-معناشناسی بررسی شدند. هدف این مقاله پاسخ به این سوال بود: مقاصد گردشگری در ایران چگونه نمایش داده می‌شوند؟ تجزیه و ...  بیشتر