TY - JOUR ID - 6078 TI - " واکاوی رویکرد رسانه ملی در ترویج فرهنگ شانس و اقبال" JO - مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ JA - ISMC LA - fa SN - 2383-062X AU - فیروزی, محمدرضا AU - فرزانه, سیف الله AU - حیدرآبادی, ابوالقاسم AD - دانشجوی جامعه‌شناسی فرهنگی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل ، ایران AD - استادیار گروه جامعه‌شناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل ، ایران AD - استادیار گروه جامعه شناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 2 SP - 189 EP - 210 KW - رسانه KW - سیاست گذاری رسانه KW - کالایی شدن رسانه KW - صنعت فرهنگ DO - 10.30465/ismc.2021.6078 N2 - در سالهای اخیر، در شبکه های صدا و سیمای ج. ا.ا، تحولاتی را شاهد بوده ایم، که متآثر از عوامل متعددی است که توانسته است با راهکارهای متعدد، مخاطب را به گونه ای دیگر جذب رسانه کند؛ یکی از رایج ترین این شبکه های پر مخاطب در چند سال اخیر، مسابقات و نرم افزار و اپلیکیشن هایی است که تبلیغات بخت آزمایی را ترویج می کند؛ از این رو آنچه مشاهده می شود آن است که شانس و اقبال در رسانه ها، چنان افزایش یافته است که می توان آن را به فرهنگ شانس و اقبال نسبت داد. از این رو با توجه به فراوانی این فرهنگ در رسانه ملی و ترویج آن در رسانه ملی و جذب مخاطب و نیز افزایش پیامدهای اقتصادی، سیاسی و روانی این مسئله؛ لازم دیده شد پژوهشی با هدف واکاوی رویکرد رسانه ملی در ترویج فرهنگ شانس و اقبال در جامعه و نیز بررسی پیامدهای این سیاست رسانه برای مردم از جنبه های مختلف مورد مطالعه قرار گیرد؛ پژوهش حاضر به روش کیفی و در سطح کاربردی انجام شده است. گردآوری اطلاعات این تحقیق به صورت مصاحبه و به صورت حضوری صورت گرفته است. روش تحلیل این پژوهش به شیوه داده بنیاد می باشد؛ UR - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_6078.html L1 - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_6078_85397ae157e8c3b28d02486879acdb57.pdf ER -