ORIGINAL_ARTICLE
نقش رسانهها در تحولات سیاسی ایران؛ دهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری
موضوع اصلی این مقاله این است که رسانه چه نقشی در فرآیند توزیع قدرت وتحول سیاسی دارد؟ این نوشته در تلاش است تا بتواند ارتباط منطقی و دقیقی میان تحول سیاسی و نقش رسانه ها را در آن بررسی نماید و البته با رویکرد انتخاب شده، نگاهی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری ایران و نقشی که رسانه ها در آن اعمال نموده اند، داشته باشد. رسانه ها توانسته اند نقش مهمی را به ویژه در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر جای گذارند . پخش مناظرات تلویزیونی از رسانه ملی برای اولینبار نقش ویژه ای را در تبدیل گفتمان سیاسی و طرح آن در حوزه عمومی کشور به دنبال داشته است که در نوع خود کم نظیر است. این پژوهش ماهیت کیفی و بنیادی دارد که با روش اسنادی -کتابخانه ای و تحلیل و توصیف انجام شده است.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2849_a12d2021c6e2b781587f8597bde4613f.pdf
2017-07-23
1
19
رسانه
تحول سیاسی
انتخابات ریاست جمهوری
اینترنت
تلویزیون و فضای مجازی
کیامرث
جهانگیر
1
استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران
AUTHOR
حسین
دیوسالار
2
دانشجوی دکتری جامعه شناسی سیاسی
LEAD_AUTHOR
ابوالحسنی و بابایی رویکردی نظری به رابطه رسانه و سیاست، فصلنامه سیاست، دوره 42، ش. 2، تابستان 1391، صص. 1-22
1
اسماعیلی، محمد مهدی و موحدیان (1388)، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران و بررسی نقش رسانه ملی در آن، فصلنامه پزوهشهای ارتباطی، سال 16، شماره 1 (57).
2
ربیعی، علی (1391)، تحلیل وبلاگهای سیاسی-اجتماعی با رویکرد حوزه عمومی هابرماس، مجله جهانی رسانه، دوره 7، ش. 2 (14)، صص. 90-123
3
ربیعی، علی و اسماعیلی (1389)، مطالعه پیمایشی درباره اعتبار رسانه­های خبری در میان شهروندان تهرانی در جریان تحولات اجتماعی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 1388، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 6، شماره 19، تابستان 1389
4
زمانیان، عباس (1394)، فتوا و سیاست در دوره قاجاری: توپولوژی فقه شیعه، استاد راهنما: داوود فیرحی، کارشناسی ارشد، دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران.
5
زمانیان، عباس (1395)، ارتباطات و رسانه­ها در ایران امروز
6
زمانیان، عباس (1395)، قطبش توده­ای: تغییر الگوی تحول سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، بهار 1395
7
زمانیان، معصومه (1394)، مدل اعتمادسازی در زنجیره تأمین محتوای سازمانهای مطبوعاتی، استاد راهنما دکتر امیر خانلری، کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
8
سید امامی، کاووس (1388)، تلویزیون و انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال 16، شماره 1 (57)، بهار 1388، صص. 63- 91
9
سیدی، امیر و طاهرخانی (1392)، بررسی چگونگی تاثیر تبلیغات انتخاباتی بر رفتار گروه­های مخاطب در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی، پژوهشگر، سال 10، ش. 31، پاییز 1392
10
عیوضی، محمد رحیم (1388) تاثیر رسانه بر رفتار انتخاباتی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال 16، شماره 1 (57)، بهار 1388، صص. 157-174
11
هابرماس، یورگن (1392)، دگرگونی ساختاری حوزه عمومی، ترجمه جمال محمدی، تهران: افکار
12
Arendt, Hannah (1990), On Revolution, Penguin
13
Habermas, J (1962), Structural Transformation of Public Sphere, Cambridge: MIT Press- 1989
14
Hetherington, K. (1997). The Badlands of Modernity: Heterotopias and Social Ordering. London: Routledge.
15
Weber, Max (2002), The Protestant ethic and the" spirit" of capitalism, Penguin
16
ORIGINAL_ARTICLE
مطالعه زبانشناختی عنوان در برنامههای نمایشی
یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب برای برنامهها، عناوین برنامههاست، زیرا مخاطب نخست در معرض عنوان برنامه قرار می­گیرد. عوامل زیادی در انتخاب عنوان مناسب برای برنامهها دخالت دارند که این عوامل را میتو[1]ان از نظر علم زبانشناسی شناسایی و طبقه بندی کرد. دور(Dor) (2003) عنصر بینامتنیت را مهمترین عنصر مناسب بودن معنا میداند و ایفانتیدو (Ifantidou)(2008) عنصر برجستهسازی را مهمترین عامل ساخت عنوان مناسب میداند. با بررسی عناوین برنامههای نمایشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بازة زمانی شش ماهه، مشهود است که برنامهسازان ایرانی بیشتر توجه خود را معطوف به عنصر برجستهسازی میکنند و توجه چندانی به بینامتنیت عنوان انتخابی ندارند.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2700_8abd9cb6d5aa99a08470a7b39051edf1.pdf
2017-07-23
21
37
عنوان
بینامتنیت
برجستگی
زبانشناسی
آرمان
ذاکر
zakerarman@yahoo.com
1
استادیار زبان شناسی، دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی
LEAD_AUTHOR
معصومه
مهرابی
nmehrabi.2008@yahoo.com
2
استادیار زبان شناسی، دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی
AUTHOR
خرمایی، علیرضا و آرمان ذاکر. (1389). بررسی الگوهای زبانشناختی برجستهسازی در عناوین خبری نشریات ورزشی ایران. مجله ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد سال دوم، شمارة دوم ص 35-57.
1
ستوده، منصور، 1383. موارد آشنایی زدایی و برجستهسازی در اشعار مهدی اخوان ثالث. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی. دانشگاه شیراز.
2
شاهنواز، حمیدرضا، 1382. بررسی زبانشناختی آگهیهای تبلیغاتی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی. دانشگاه تربیت مدرس.
3
غلامیپور، نیکی. 1382. برجستهسازی در نمایشنامههای بهرام بیضایی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
4
فروغ، صهبا. برجستهسازی واژه و ترکیب در شعر مهدی اخوان. پژوهشنامة علوم انسانی (ویژهنامة زبان و ادب فارسی). بهار و تابستان: 147-162.
5
قدیمی، محسن. 1382. آشنایی زدایی در اشعار یدالله رویایی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی: دانشگاه گیلان.
6
صفوی، کورش 1383. درآمدی بر معناشناسی (چاپ دوم)، تهران: انتشارات پژهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
7
Brown G. and G. Yule. 1983, Discourse Analysis, Cambridge: Cambridge University Press.
8
Croft W. and D. A. Cruse. 2004, Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
9
Dor, D. 2003. On Newspaper Headlines and Relevance Optimizers. Journal of Pragmatics, 35:695-721.
10
Haspelmath. M, 2002, Understanding morphology, Arnold: London.
11
Ifantidou . 2008. Newspaper headlines and relevance: Ad hoc concepts in ad hoc contexts. Journal of Pragmatics, Volume 41, Issue 4, April 2009, Pages 699-720.
12
Lobner. S, 2002, Understanding semantics, Arnold: London.
13
Sperber, D. and Deirdre Wilson. 1986 Relevance: communication and cognition. Harvard University Press.
14
Taylor, J. R. 1995. Linguistic categorization, 2nd ed. Oxford: Clarendon Press.
15
ORIGINAL_ARTICLE
عکس، گفتمان، فرهنگ عنوان فرعی: تحلیل تاریخی کارکردهای گفتمانی عکس در ایران
عکاسی، نه یک شیوهی تولید مکانیکی تصویر، بلکه یک رویه ارتباطی است. با تحقیقاتی که پیرامون کارکردهای عکس در ایران شده است، به ندرت با تحلیلی کیفی بر تاریخ این رسانه مواجهایم. بنابراین، ضرورت پژوهشی، بر اساس واکاوی ساختارهای کلان جامعهی ایران ایجاب میشود. نگارندگان میکوشند، فضای غالب عکاسی را در اکنون آن [1]واکاوی کنند. بدین منظور از دریچه­ی «گفتمان» به آن نگاه میشود تا به این سؤال پاسخ دهند که در دورهی حاضر، چه گفتمانی، چرا و چگونه صورتبندی شده است؟ و این گفتمان چه ارتباطی با گفتمانهای پیشینش دارد؟ به عبارتی با تقابل گفتمان اکنون و تاریخ آن روبروئیم. بدین منظور، نگارندگان مروری تاریخی بر عکاسی ایران میکنند تا درک بهتری از اکنونش حاصل کنند. چارچوب روششناختی این تحقیق را اندیشه­های میشل فوکو و استوارت هال تشکیل می­دهد. نگارندگان اثبات میکنند که بدنهی کنونی عکاسی ایران در گفتمانی فرهنگی احاطه شده و این گفتمان در رابطهای دیالکتیکی با گفتمانهای سیاسی و اجتماعی تاریخش قرار دارد. بررسی روابط قدرت، نقش سیاست، سوژه و ابژهسازی مواردی هستند که به آنها پرداخته خواهد شد.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2701_125b8f517514bacb438d81073aee885d.pdf
2017-07-23
39
65
عکس
تاریخ
گفتمان
سیاست
جامعه
فرهنگ
قدرت
حسن
زین الصالحین
h.salehi13@gmail.com
1
کارشناسی ارشد عکاسی، دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
نعمت الله
فاضلی
nfazeli@hotmail.com
2
استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
AUTHOR
احمدی، بابک ( 1385 -الف). مدرنیته و اندیشه ی انتقادی، چاپ ششم، تهران: نشر مرکز.
1
احمدی، بابک ( 1385 -ب). هوای تازه: فضای روش نفکری دهه ی 1340 ، تهران: فص ل نامه ی حرفه
2
.11 – هنرمند، شماره ی 18 ، زمستان 1385 ، صفحات 127
3
آدورنو، تئودور و هورکهایمر، ماکس ( 1389 ). دیالکتیک روشنگری، ترجمه ی مراد فرهادپور و امید
4
مهرگان، چاپ چهارم، تهران: نشر گام نو.
5
اسمیت، فیلیپ ( 1381 ). درآمدی بر نظریه های فرهنگی، ترجم هی حسن پویان، چاپ اول، تهران: دفتر
6
پژوهش های فرهنگی.
7
آقاگل زاده، فردوس ( 1390 ). تحلیل گفتمان انتقادی، چاپ دوم، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
8
امانی، مهدی ( 1377 ). مبانی جمعیت شناسی، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
9
انگلیس، دیوید ( 1391 ). فرهنگ و زندگی روزمره، ترجم ه ی علی رضا مرادی، چاپ اول، تهران:
10
انتشارات تیسا.
11
اوری، پیتر و دیگران (ویراستار) ( 1388 ). تاریخ ایران کمبریج، قسمت سوم (دوره ی پهلوی)، ترجمه ی
12
تیمور قادری، چاپ اول، تهران: انتشارات مهتاب.
13
برجر، جان ( 1388 ). شیوه های نگریستن، ترجمه ی غلام حسین فتح اله نوری، چاپ اول، تهران:
14
انتشارات ویژه نگار.
15
بهروزی، محمدجواد ( 1350 ). تقویم تاریخی- فرهنگی- هنری دو هزار و پانصدسال شاهنشاهی ایران،
16
چاپ اول، شیراز: انتشارات کانون تربیت شیراز.
17
تاجیک، محمدرضا ( 1384 ). روایت هویت و غیریت در میان ایرانیان، چاپ اول، تهران: انتشارات
18
فرهنگ گفتمان.
19
دبور، گی ( 1382 ). جامعة نمایش، ترجمة بهروز صفدری، چاپ اول، تهران: انتشارات آگاه.
20
دریفوس، هیوبرت و رابینو، پل ( 1391 ). میشل فوکو فراسوی ساختگرایی و هرمنیوتیک، با مؤخر های به
21
قلم میشل فوکو، ترجم هی حسین بشیریه، چاپ هشتم، تهران: نشر نی.
22
ذکاء، یحیی ( 1384 ). تاریخ عکاسی و عکاسان پیشگام در ایران، چاپ دوم، تهران: شرکت انتشارات
23
علمی و فرهنگی.
24
46 عکس، گفتمان، فرهنگ؛ تحلیل تاریخی کارکردهای گفتمانی عکس در ایران
25
ستاری، محمد ( 1387 ). در مقدمه ی سیر تحول عکاسی نوشت ه ی پطر تاسک، چاپ پنجم، تهران:
26
انتشارات سمت.
27
ستاری، محمد و عراقچیان، مهدی ( 1389 ). عکاسی قاجار: نگاه شرقی، نگاه غربی، تهران: نشری ه ی
28
.45 – هنرهای زیبا، شماره ی 42 ، صفحات 56
29
شهری، جعفر ( 1378 ). تاریخ اجتماعی ایران در قرن 13 : زندگی و کسب وکار، جلد اول و سوم، چاپ
30
سوم، تهران: مؤسس هی خدمات فرهنگی رسا.
31
شیخ، رضا ( 1384 ). ظهور شهروند شاهوار، ترجم هی فرهاد صادقی. تهران: فص لنامه ی عکس نامه، سال
32
.4 – پنجم، شماره ی 19 ، صفحات 27
33
طهماسب پور، محمدرضا ( 1387 ). ناصرالدین شاه عکاس، چاپ دوم، تهران: انتشارات تاریخ ایران.
34
طهماسب پور، محمدرضا ( 1389 ). از نقره و نور، چاپ اول، تهران: انتشارات تاریخ ایران.
35
عاقلی، باقر ( 1379 ). روزشمار تاریخ ایران، چاپ دوم، تهران: نشر گفتار.
36
عضدانلو، حمید ( 1391 ). گفتمان و جامعه. چاپ اول، تهران: نشر نی.
37
فاضلی، نعمت الله ( 1391 ). مردم نگاری هنر، جستارهای جامعه شناختی و انسا ن شناختی در زمینه ی
38
ادبیات و هنر، چاپ اول، تهران: انتشارات فخراکیا.
39
کاتوزیان، محمدعلی همایون ( 1391 ). اقتصاد سیاسی ایران: از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی،
40
ترجمه ی محمدرضا نفیسی و کامبیز عزیزی، چاپ هجدهم، تهران: نشر مرکز.
41
لش، اسکات ( 1390 ). جامعه شناسی پست مدرنیسم، ترجمه ی ش اپور بهیان، چاپ سوم، نشر
42
ققنوس، تهران.
43
کریمی، مرضیه ( 1390 ). بررسی عکاسی دوره ی پهلوی دوم با استناد بر آرشیو مجلات، پایا ن نامه ی
44
کارشناسی ارشد عکاسی، پردی س هنرهای زیبا، دانشگاه تهران.
45
کسروی، احمد ( 1363 ). تاریخ مشروطه ی ایران، چاپ چهاردهم، تهران: انتشارات امیرکبیر.
46
میلز، سارا ( 1389 ). میشل فوکو، ترجمه ی داریوش نوری، نشر مرکز، تهران: چاپ اول.
47
هال، استوارت ( 1391 ). معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی، ترجمه ی احمد گ لمحمدی، چاپ اول، تهران:
48
نشر نی.
49
هال، استوارت و دیگران ( 1390 ). درباره ی مطالعه ی فرهنگی، ترجم ه ی جمال محمدی، چاپ دوم،
50
تهران: نشر چشمه.
51
پرهامی، بهروز ( 1385 ). نگرشی بر تاریخ 40 ساله ی کامپیوتر در ایران، انجمن انفورماتیک ایران
52
«http://www.isi.org.ir/Magezin/138/8.asp» : (دسترسی در 25 آبان 1392 )، به آدرس
53
شهبازی، عبدالله ( 1386 ). دو دهه دگرگونی ساختاری در ایران (دسترسی در 3 آذر 1392 )، به آدرس:
54
«www.shahbazi.org»
55
حسن زین الصالحین و نعمت الله فاضلی 47
56
Bourdieu, Pierre (1990). Photography, A middle Brow Art, translated by Shaun Schanapper,
57
United Kingdom: Polity Press.
58
Edward, Steven (2006). Photography: Avery short introduction, United State New York:
59
Oxford University Press.
60
Fairclugh, Norman (1995). Critical Discours Analyses: the critical study of language, London
61
and New York: Longman.
62
Foucault, Michel (1978). The history of sexuality, Volume I: An Introduction, translated from
63
French by Robert Hurley, New York: Vintage books.
64
Foucault, Michel (1981). The order of discourse, In the Untying the Text: A Post-Structuralist
65
Reader by Robert Young, Boston, London: Routledge & Kegan Paul.
66
Hall, Stuart (1992). Formation of Modernity, Introduction to sociology, London: Polity Press.
67
Jorgensen, Marian and Phillips, Louise (2002). Discourse of Analyses as Theory and Method,
68
London: Sage publication.
69
Mills, Sara (2003). Michel Foucault, London and New York: Routledge.
70
Sohrabi-Haghighat, Mohammad Hadi (2011). New Media and Social-political Change in Iran,
71
in this address: http://www.cyberorient.net/article.do?articleId=6187»
72
http://www.konjkav.com/computer-and-it/12706.html
73
http://www.seratnews.ir/fa/news/114371
74
https://www.opennet.net/research/profiles/iran
75
ORIGINAL_ARTICLE
تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان است.از میان شبکههای اجتماعی موبایلی، دو شبکه وایبر و واتسآپ انتخابو تأثیر استفاده از آنها بر زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران بررسی شد. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفادهشده است. جامعه آماری پژوهشدانشجویان کارشناسیارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی بودند که از بین ایشان 218 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی تحلیل و با استفاده از مدل معادلات ساختاری به آزمون فرضیههای پژوهش اقدام گردید که مطابق نتایج بهدستآمده، تمامی فرضیههای پژوهش تأیید و مشخص شداستفاده از شبکههای اجتماعی موبایلی بر ابعاد مختلف هویت فرهنگی شامل زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران تأثیر مثبت و معناداری دارد.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2702_11911342eb226f2bd9352bb4c865cff0.pdf
2017-07-23
67
84
هویت فرهنگی
شبکههای اجتماعی موبایلی
وایبر
واتسآپ
دانشجویان
سیاوش
صلواتیان
salavatian@iribu.ac.ir
1
دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صدا وسیما
LEAD_AUTHOR
مهدی
دولتخواه
dolatkhahmehdi1@gmail.com
2
دانش آموحته مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
احمدی, ح. ( 1386 ). بررسی هویت ملی و ارتباط آن با برخی متغیرهای اجتماعی و جمعیتی ، مطالعه
1
.102 - 87 ، موردی شهر یاسوج. مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان, جلد 25 ، شماره 4
2
آمار جالب از ایرانیها در شبکههای اجتماعی. ( 1393 , مهر 15 ). هفته نامه عصر ارتباطات.
3
امیرکافی, م. ( 1383 ). طراحی الگوهای جامعه شناسی انزوای اجتماعی در شهر تهران. پایان نامه دکتری.
4
تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
5
حکیمی, ر. ( 1390 ). نقش شبکه های اجتماعی بر هویت (مطالعه ی موردی روی فیس بوک و کاربران
6
کرد). پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده ی علوم اجتماعی، دانشگاه تهران.
7
دوران, ب. ( 1381 ). تاثیر فضای سایبرنتیک بر هویت اجتماعی. پایان نامه دکتری. تهران: دانشگاه تربیت
8
مدرس، دانشکده علوم انسانی.
9
روحالامینی, م., بهشتی, س., تاجیک, م., & ابوطالبی, ع. ( 1379 ). فرهنگ و هویت ایرانی، فرصت ها و
10
چالش ها. فصلنامه مطالعات ملی.
11
ساروخانی, ب. ( 1382 ). جامعه شناسی ارتباطات. تهران: انتشارات اطلاعات.
12
شرفی, م. ر. ( 1380 ). جوان و بحران هویت. تهران: انتشارات سروش.
13
عبادی, م. ( 1390 ). بررسی نقش جامعه ی شبکه ای بر روی هویت اجتماعی جوانان، مطالعه مورد ی
14
شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
15
عدلی پور, ص. ( 1391 ). تبیین جامعه شناختی پیامدهای شبکه ها ی اجتماع ی مجاز ی بر هو یت
16
اجتماعی کاربران شهر اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. اصفهان: دانشگاه اصفهان، دانشکده
17
ادبیات و علوم انسانی.
18
علیخانی, ع. ا. ( 1386 ). هویت در ایران. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
19
قبادی, ع., مسعودی, ا., & مهری, ز. ( 1392 ). بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه
20
اجتماعی فیس بوک مطالعه موردی دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های علوم انسا نی دانشگاه
21
تهران. همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی. تهران: جهاد دانشگاهی.
22
مولایی, م. م. ( 1389 ). شبکه های اجتماع ی، فراتر از ابزارها ی تکنولوژ یکی. بازیابی از مد یا نیوز :
23
http://medianews.ir
24
نجفی, م. ( 1392 ). هویت شناسی. اصفهان: انتشارات آرما.
25
Cote, J., & Levine, C. (2002). Identity Formation, Agency, and Culture: a Social Psychological
26
Synthesis. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
27
Erikson, E. (1994). Identity: Youth and Crisis. New York: Norton & Company
28
ORIGINAL_ARTICLE
کلیشهسازی آرمانشهر در تبلیغات تلویزیونی ایران: بررسی آگهیهای بازرگانی لوازم خانگی
آگهی­های تبلیغاتیِ تصویری به عنوان بخش مهمی از رسانۀ تصویری، تأثیر مهمی در شکل­گیری ایده­های نو، تغییر و یا رهبری سبک زندگی مردم هر جامعه داشته است. رسالت آگهی­های تبلیغاتی همواره معرفی و عرضۀ محصول در بهترین شکل به منظور دستیابی به بالاترین سطح فروش است، لذا سازندگان همواره توجه ویژه­ای به زیباسازی تولیدات خود داشته­اند. این توجه تا جایی است که دنیای تبلیغات به تدریج دنیایی آرمانی و دور از سطح زندگی عامه مردم به نظر می­رسد. در گذر زمان به منظور طبیعی جلوه دادن همان دنیای آرمانی، چنین تصویری تبدیل به کلیشه می­شود. در این راستا، کلیشۀ آرمان­شهر دارای محدوده­­ای با قوانین و تعاریف خاص خود است که مخاطب را بیش از پیش به سوی خود فرا می­خواند. مقالۀ حاضر با بهره­گیری از نظرات کِلِر سایمون ، ایگلتون، بنجامین و پیکرینگ در باب ارتباط ایدئولوژی، هنر، کلیشه و رسانه، به بررسی چراها و چگونگی تبدیل آرمان­شهر به کلیشه ­پرداخته و سپس با تآکید بر تبلیغات تلویزیونی لوازمخانگی در دهۀ نود شمسی، این موضوع را از طریق مطالعۀ عینی پی می­گیرد. در پایان بررسی­ها نشان می­دهد که مناسب­ترین راه برای تزریق ایدئولوژی در سطح جامعه، کلیشه­سازی و طبیعی جلوه دادن دنیای آرمانی است که مخاطب آشنایی از پیش با آن ندارد.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2703_dfa898ac9fd245d5fee15744eb0d9e1a.pdf
2017-07-23
85
103
مطالعات رسانه
تبلیغات تلویزیونی
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
آرمان شهر
کلیشه
ایدئولوژی
عذرا
قندهاریون
ghandeharioon@um.ac.ir
1
استادیار ادبیات انگلیسی و مطالعات فرهنگی، دانشگاه فردوسی مشهد
LEAD_AUTHOR
محبوبه
رستمی
mahboobeh.rostami@gmail.com
2
کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
اطلاعات آماری سال 1390. مرکز رسمی آمار کشور. www. amar.org.ir تاریخ بازیابی: 1 تیر 1395
1
خورشیدیان، رایکا و دیگران. "نقش رسانه­ها در هدایت فرهنگ عمومی (بررسی موردی: جریان مد در جامعه)". رسانه و فرهنگ. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. دورۀ چهارم، شمارۀ دوم (پاییز و زمستان 1393): 73-89.
2
قرآن. (1390 ). ترجمه انصاریان. تهران : انتشارات آینه دانش.
3
کمالی، زهرا و مجید اکبری. " والتر بنیامین و هنر بازتولیدپذیر". پژوهش­های فلسفی. شمارۀ چهارم(پاییز و زمستان 1387): 125-146.
4
هنرپیشه، موسی. (2002). روانشناسی زنگها در قرآن. نشر الکترونیکی. کاج. 3-7
5
Abjadian, A. (2011). A Servey of English Literature (I). Tehran: SAMT.
6
Amouzadeh, M and M. Tavangar. (2008). “Sociolinguistic aspects of Persian advertising in post-revolutionary Iran”. Media, Culture and Society in Iran. Mehdi Semati, ed. New York: Routledg, 130- 151.
7
Azad, N., Zarifiand, F., Hozori. S, & Hashemi, S. (2012). "A survey on critical factors influencing new advertisement methods." Management Science Letters 3, 569-574.
8
Benjamin, W. "Work of art." (2008) Critical Theories of Mass Media :Then and Now. Pual A .Taylor and Jan LJ.Harris(eds). New York: Open UP, 17-39.
9
Bressler, C. E. (2007). “Utopia.” Literary Criticism : An introduction to theory and practice. New Jersey: Upper Saddle River, 173.
10
Cuddon, J. A. (2013). “Utopia.” Dictionary of literary terms and literary theory. London: John Wiley & Sons.
11
Eagleton, T. (1991). Ideology An Introduction. London New York: Verso.
12
Gooniband Shooshtari, Z. & Allahbakhsh, M. (2013) "Mixing English in Persian Print Advertising Discourse." IJSCL 1( 2), 82-103.
13
Harington, Leslie J. (2006). Color strategy: adding and extracting value leveraging color. Capella University. ProQuest.
14
Khiabany, G.(2007)."Iranian Media: The Paradox of Modernity". Social Semiotics 17 4, 479-501.
15
Pickering, M. (2001). Stereotyping: The politics of representation. Palgrave.
16
Plato. (1955). The Republic. NY: Penguin Books.
17
Simon, R. K.. (1999).Trash culture. London: University of California Press,15-18
18
ORIGINAL_ARTICLE
مطالعه تاثیر استفاده از سایت های شبکه اجتماعی بر هویت قومی دانشگاههای تهران
این مقاله به مطالعه تاثیراستفاده ازسایتهای شبکه اجتماعی برهویت قومی دانشجویان دانشگاههای تهران می پردازند. شبکه های اجتماعی مجازی در سال­های اخیر نقش گسترده ای در تحولات اجتماعی و سیاسی ایفا کرده اند و همین مسئله مطالعه آنها را ضروری ساخته است. چهارچوب نظری این مقاله را هویت قومی تشکیل می دهد. در چهارچوب نظری استفاده شده در این مقاله هویت ملی شامل چهار بعد هویت یابی قومی، تعلق به فرهنگ قومی، تعهد به اجتماع قومی و بعد سیاسی هویت قومی است. روش نمونه گیری نیز تلفیقی از روشهای هدفمند و گلوله برفی بود. روش پیمایش بعنوان روش تحقیق انتخاب شد و برای گردآوری داده ها از پرسشنامه برخط استفاده شد. سایت فیسبوک نیز بعنوان زمینه تحقیق انتخاب شد چرا که پرکاربرترین و محبوبترین شبکه اجتماعی مجازی است. نتایج تحقیق نشان داد که استفاده از سایت فیسبوک با هویت قومی دانشجویان همبستگی مثبت دارد. این متغیر با هر سه بعد هویت قومی رابطه مثبت دارد اما مقدار این همبستگی پایین و ضعیف می باشد.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2704_abad2f038f2931641649cfef87fbdcef.pdf
2017-07-23
105
121
هویت جمعی
هویت قومی
فیسبوک
شبکه های اجتماعی مجازی
پیمایش آنلاین
حسین
کرمانی
h.kermani@ut.ac.ir
1
دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
منصور
ساعی
m.saei@ihcs.ac.ir
2
استادیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
AUTHOR
ابوالحسنی، سید عبدالرحیم(1388). تعیین و سنجش مولفه های هویت ایرانی،تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.
1
احمدلو،حبیب الله(1381)، «بررسی رابطه میزان هویت ملی و هویت قومی در بین جوانان تبریز»، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، تهران، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
2
ببی، ارل. (۱۳۸5). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی. چاپ چهارم،جلد دوم. ترجمه: رضا فاضل، تهران: سمت.
3
برتون،رولان (1380) قوم شناسی سیاسی، ترجمه: ناصرفکوهی، تهران: طرح نو.
4
حاجیانی، ابراهیم(1388).جامعه شناسی هویت ایرانی، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک،مجمع تشخیص مصلحت نظام.
5
حکیمی، رویا (1390) نقش شبکه های اجتماعی بر هویت (مطالعه ای موردی روی فیس بوک و کاربران کرد)، مجله جهانی رسانه، شماره 11.
6
ساعی، منصور (1389) تلویزیون وهویت ملی، رساله دکتری، دانشگاه علامه طباطبایی.
7
چیت سازقمی، محمد جواد(1383)؛ «هویت دینی جوانان در ایران»، هویت در ایران، به اهتمام علی اکبرعلیخانی(مجموعه مقاله)، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی.
8
دوران، عباس و منوچهر محسنی(1383) «هویت، رویکردها و نظریه ها»، در مبانی نظری و بحران هویت، به اهتمام علی اکبر علیخانی، تهران: پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
9
رزازی فر، افسر(1384).«الگوی جامعه شناختی هویت ملی درایران»، در کتاب همبستگی ملی در ایران، به کوشش داریوش قمری، تهران: موسسه مطالعات ملی.
10
عاملی، سعید رضا (1388) پژوهش مجازی، تهران:پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
11
عبداللهی،محمد، حسین بر،محمد عثمان(1381) گرایش دانشجویان بلوچ به هویت ملی در ایران، مجله جامعه شناسی ایران، شماره 16، صص 101-126.
12
عبدالهی، محمد(1377)هویت جمعی، دینامیسم و مکانیسم تحول آن در ایران، نامه انجمن جامعه شناسی ایران، دفتر اول،ص 83- 63
13
قاسمی، وحید؛ عدلی پور، صمد و کیانپور، مسعود (1391) تعامل در فضای مجازی شبکه های اجتماعی اینترنتی و تاثیر آن بر هویت دینی جوانان؛ مطالعه موردی فیس بوک و جوانان شهر اصفهان، دو فصلنامه دین و ارتباطات ، سال نوزدهم، شماره 2 (پیاپی 42).
14
صبوری خسروشاهی، حبیب و آذرگون، نسرین (1392) تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی (فیس بوک) بر هویت اجتماعی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)، مطالعات رسانه ای، دوره 8، شماره 2(پیاپی 21)، صفحه 9-25
15
کستلز مانوئل (1380) عصر اطلاعات ظهور جامعه شبکه ای، ترجمه: احد علیقلیان و افشین خاکباز، تهران، نشر طرح نو.
16
کوثری، مسعود (1386) جهان فرهنگی کاربران ایرانی اورکات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
17
گودیکانست،ویلیام (1383) پیوندتفاوتها،ترجمه: علی کریمی ومسعود هاشمی،تهران: موسسه مطالعات ملی.
18
مقصودی،مجتبی (1380) تحولات قومی در ایران،تهران: موسسه مطالعات ملی.
19
وبستر فرانک (1387) نظریه های جامعه اطلاعاتی، ترجمه: اسماعیل قدیمی، چاپ سوم، تهران، نشر قصیده سرا.
20
Ackland, Robert (2009) Social Network Services as Data Sources and Platforms for e-Researching Social Networks, Social Science Computer Review 2009; 27; 481 originally published online Mar 30, 2009.
21
Acquisti and R. Gross, 2006. “Imagined communities: Awareness, information sharing and privacy on the Facebook,” paper presented at the Sixth Workshop on Privacy Enhancing Technologies (PET), Cambridge, U.K.; version at http://www.heinz.cmu.edu/~acquisti/papers/acquisti-gross-facebook-privacy-PET-final.pdf, accessed 18 October 2009.
22
AdeelJavaid, Muhammad (2012) IDENTITY IN CYBERSPACE.
23
Baron, 2008. Always on: Language in an online and mobile world. Oxford: Oxford University Press.
24
Boyd, Danah and Nicole Ellison. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship.Journalof Computer-Mediated Communication,13(1).Retrieved from http://www.danah.org/papers/JCMCIntro.pdf
25
Chafetz, Glenn, Frankel Benjamin & Michael Spirtaz (1999) Origins of National Interests, Routledge.DOI: 10.1177/0270467610380009
26
DeAndrea, David C, Shaw, Allison S. and Levine, Timothy R. (2010) Online Language: The Role of Culture in Self-Expression and Self-Construal on Facebook.com, Journal of Language and Social Psychology 2010 29: 425 originally published online 10 August 2010.
27
Ellison, N. B. (2008). Introduction. In Salawy Gail et al. The ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, 2008, Retrieved from www.educause.edu/ecar.
28
Ellison, N. B., Steinfield, C., & Lampe, C. (2007). The benefits of Facebook "friends:" Social capital and college students' use of online social network sites. Journal of Computer-Mediated Communication, 12(4), 1143-1168. Retrieved from http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue4/ellison.html.
29
Facebook. (2016). Facebook, Retrieved February, 5, 2016,from http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook
30
Facebook.com site info. (2016). Retrieved February, 5, 2016, from http://www.alexa.com/siteinfo/facebook.com
31
Golder, D. Wilkinson, and B. Huberman, 2007. “Rhythms of social interaction: Messaging within a massive online network,” paper presented at the Third International Conference on Communities and Technologies (CT2007), East Lansing, Michigan; version athttp://www.hpl.hp.com/research/idl/papers/facebook/facebook.pdf, accessed 18 October 2009.
32
Gonzalez-Bailon, S., Borge-Holthoefer, J., Rivero, A. and Moreno, Y. (2011) The Dynamics of Protest Recruitment Through an Online Network. Scientific Reports 1, 197. DOI: 10.1038/srep00197
33
Gordon, Eric and Koo, Gene (2008) Placeworlds: Using Virtual Worlds to Foster Civic Engagement, Space and Culture 2008; 11; 204.
34
Hampton, Keith N.; Sessions Goulet, Lauren; Rainie, Lee & Purcell, Kristen (2011) Social Networking Sites and Our Lives: How People’s Trust, Personal Relationships, and Civic and Political Involvement are connected to Their Use of Social Networking Sites and other Technologies, Pew Internet & American Life Project. 2011.
35
Harlow, Summer (2011) Social media and social movements: Facebook and an online Guatemalan justice movement that moved offline, New Media Society 14: 225 originally published online 5 August 2011, DOI: 10.1177/1461444811410408
36
Holland D,etal(1998),Identity and Agency in cultural Worlds(usa:Harvard universityPress).
37
Internet World Stats (2016) Iran(Islamic Republic of) retraiveble from:http://www.internetworldstats.com/middle.htm#ir
38
Isajiw, w (1990) Ethnic Identity Retention in: R Berton, w. and isajw, W kalbach and j.reitz, Ethnic identity and equability. University of Toronto Press.
39
Kushin, Matthew J. & Kitchener, Kelin (2009) Getting political on social network sites: Exploring online political discourse on Facebook, First Monday, Volume 14, Number 11 – 2.
40
Laudone, Stephanie Marie (2012) IDENTITY WORK ON Facebook, PHD thesis, FORDHAM UNIVERSITY.
41
Papacharissi, Z. &Mendelson, A. (2011). Toward a New(er) Sociability: Uses, Gratifications and Social Capital on Facebook. Media Perspectives for the 21st Century. SteliosPapathanassopoulos (Ed.), Routledge.
42
Papacharissi, Z. (2009). The Virtual Geographies of Social Networks: A Comparative Analysis of Facebook, LinkedIn and ASmallWorld. New Media & Society, 11 (1‐2), 199‐220.
43
Salawy Gail et al. (2008) The ECAR Study of Undergraduate Students and Information Technology, Retrieved from www.educause.edu/ecar.
44
Sanderson, Jimmy (2013) From Loving the Hero to Despising the Villain: Sports Fans, Facebook, and Social Identity Threats, Mass Communication and Society, DOI:10.1080/15205436.2012.730650
45
Seppä, Ville. (2008) The Future of Social Networking, presented in Services and social networking on the Internet, Seminar on Internetworking, Spring 2008, Retrieved from http://www.cse.hut.fi/en/publications/B/1/.
46
Shafiea, Latisha Asmaak ,Nayanb, Surina, OsmancNazira (2012) Constructing Identity through Facebook Profiles: Online Identity and Visual Impression Management of University Students in Malaysia, Procedia - Social and Behavioral Sciences 65 ( 2012 ) 134 – 140.
47
Strange, Michael (2011) 'Act now and sign our joint statement!' What role do online global group petitions play in transnational movement networks?, Media, Culture & Society 33(8) 1236–1253, DOI: 10.1177/0163443711422461
48
Tapia, H & Ortiz, Julio Angel(2010) Network Hopes : Municipalities Deploying Wireless Internet to Increase Civic Engagement, Social Science Computer Review 2010 28: 93, DOI: 10.1177/0894439309335169
49
Ting-Toomey, S. (1993). Communication resourcefulness: An identity-negotiation perspective. In R. Wiseman & J. Koester (Eds.), Intercultural communication competence (pp. 72–111). Newbury Park, CA: Sage.
50
Valenzuela, Sebasti ´an et al. (2009) Is There Social Capital in a Social Network Site?: Facebook Use and College Students’ Life Satisfaction, Trust, and Participation, Journal of Computer-Mediated Communication 14.
51
VandenBoogart, 2006. “Discovering the social impacts of Facebook on a college campus,” unpublished master’s thesis, Kansas State University, Manhattan, Kansas.
52
Weedon,Chris, Identity and Culture, New York: Open University Press,McGraw-Hill Education, First published 2004.
53
Weinreeich, p (1986) The Operationalization of identity theory in racial and ethnic relation, Cambridge University.
54
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین جامعهشناختی عوامل مرتبط با عضویت، بازدید و ماندگاری کاربران در گروههای اینترنتی غیراخلاقی
پژوهش حاضر به بررسی عوامل مرتبط با میزان بازدید از محتویات پیام در گروه­های اینترنتی غیراخلاقی یا پورنوگرافی می­پردازد. روش پژوهش پیمایش و ابزار آن پرسشنامه بسته پاسخ اینترنتی و جامعه آماری کلیه کاربران عضو گروه غیراخلاقی تشکیل می­دهد و 115 نفر پاسخ­دهنده بوده­اند. یافته­ها نشان می­دهد، بیشتر کاربران عضو این گروه، مردان مجرد با 26 ساله و با مدرک کارشناسی و شغل آزاد هستند. میانگین بازدید هفتگی 7.13 بار و 80 درصد به موضوعات پورنوگرافی علاقه داشته و 82 درصد از مطالب پورنو رضایت­مندند. 60 درصد کاربران از طرف اطرافیان نظارت نمی­شدند. سن، تحصیلات و رضایت از گروه اینترنتی، علاقه به موضوعات پورنوگرافی با میزان بازدید از محتویات غیراخلاقی گروه رابطه مستقیم و معنادار داشت. میانگین بازدید از محتویات غیراخلاقی گروه در مردان، مجردین و بیکاران بیشتر از سایرین بود. در نهایت بین میزان رضایت از محتویات پیام­های گروه، میزان نظارت اطرافیان و میزان عضویت افراد در سایر گروه­ها با میزان بازدید آنها از پیام­های این گروه نیز رابطه وجود داشته است.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2705_215818865f4bc6babeafc0beb205d687.pdf
2017-07-23
123
146
گروههای اینترنتی
پورنوگرافی
پرسشنامه اینترنتی
حمید
مسعودی
massoudi@stu.um.ac.ir
1
دانشجوی دکتری جامعهشناسی اقتصاد و توسعه دانشگاه فردوسی مشهد
LEAD_AUTHOR
حسن
بهروان
behravan@um.ac.ir
2
استاد جامعهشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
AUTHOR
پرویزی س. احمدی ف. و نیکبخت­نصرآبادی ع. (1383). اعتیاد از نگاه نوجوانان، فصلنامه­ی اندیشه و رفتار زمستان، صص 25 تا 257.
1
صانع پور، مریم(1390)، هویت در عصر رسانه­های دیجیتال، مطالعات میان­رشته­ای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال اول، شماره دوم، پاییز و زمستان 1390، صص 115 - 130
2
عاملی، س. (1385). فردگرایی جدید و تلفن همراه تکنولوژی فردگرایی و هویت، مجله­ی اینترنتی رسانه­ی جهانی http:..dcsfs.ut.ac.ir.gmj
3
کاستلز، م. و واینس، م. (1384). گفتگوهایی با امانوئل کاستلز، ترجمه­ی حسن چادوشیان، تهران: نشرنی.
4
کفاشی م. (1388). بررسی تاثیر اینترنت بر ارزش­های خانواده، نشریه­ی پژوهش اجتماعی تابستان؛ 2(3):55-76.
5
گرگی،ع. (1385). اینترنت و هویت، فصلنامه مطالعات ملی25، سال هفتم، شماره یک.
6
مردان­پور، ن. (1378). بحران هویت و انقطاع فرهنگی، با تأکید به بررسی تأثیر عملکرد نظام اجتماعی در پیدایش احساس بی­هویتی اجتماعی و گرایش نوجوانان به الگوهای فرهنگی غربی، پژوهش، پژوهشکده تحقیقات- اسلامی، معاونت تحقیقات غیر صنعتی، اداره تحقیقات و خودکفایی.
7
نوابخش م. هاشم­نژاد ف. و زادشم­پور و. (1389). بررسی آثار اینترنت و موبایل در تغییر هویت جوانان 29-15 سال استان مازندران، نشریه­ی جامعه شناسی مطالعات جوانان تابستان؛ 1(1):145-170.
8
نیکبخت نصرآبادی، ع و همکاران.(1384). تجارب حرفه­ای شدن پرستاران در آغاز ورود به مرحله بالینی پرستاری در ایران، مجله حیات. زمستان؛ (3):8.
9
ویندال، س. و همکاران.(1376). کاربرد نظریه ارتباطات، ترجمه علی­رضا دهقان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات و رسانه­ها.
10
Ally, M. (2003). Foundations of Educational Theory for Online Learning, in T.
11
Anderson, T & Elloumi, F. (2007). Theory and Practice of Online Learning, Athabasca, Athabasca University.
12
Barak, A., & Fisher, W. A. (2005). The future of Internet sexuality. In A. Cooper (Ed.), Sex and the Internet: A guidebook for clinicians (pp. 263-280). New York: Rutledge.
13
Bickford, D.J. & Wright, D.J. (2006). Community: The Hidden Context For Learning Available at http://www.educause.edu.learningspacesch4.
14
Caplan SE.(2002). Problematic internet use and psychosocial well-being: Development of a theory-based cognitive behavioral measurement instrument. Compute Hum Beh; 18:553-75.
15
Carnes, P. J. (2001). Cybersex, courtship, and escalating arousal: Factors in addictive sexual desire. Sexual Addiction & Compulsivity, 8, 45-78.
16
Fahy, P. 2004. Media Characteristics and Online Learning Technology, in T. Anderson & F. Elloumi, Theory and Practice of Online Learning, Athabasca: Athabasca University press.
17
Hamill, j. (2008). Internet porn encourages Teenagers to have sex early, Sunday Herald, v.345.
18
Hammaren, N., & Johansson, T. (2007). Hegemonic masculinity and pornography: Young people’s attitudes toward and relations to pornography. Journal of Men’s Studies, 15, 57-71.
19
Hekma, G. (2004). Sexualities. Free university Amsterdam.
20
Internet Pornography Statistics,(2016), internet-filter-review.toptenreviews.com/internet-pornography-statistics.html
21
Kornblum, J. (2007). Intersexes, us today: www.ustoday.com
22
Lapuse L.V, (1987). Philipino marriages in crisis, Quezen city: New Day Pub.
23
Suler, J. (2007), “psychology of cyberspace”, Science Monitor.
24
Taci, C. L. (2001). Developing an Interment attitude scale for high school student” Black Coach press, London.
25
Turkel, A.R. (2004). The hand that rocks the cradle rocks the boat: the Empowerment of women. Journal of the American Academy of Psychoanalysis & Dynamic psychiatry, 32(1), 41-53.
26
Vandermassen, G. (2004). Sexual selection: A tale of male bias and feminist denial. European journal of Women’s studies. 11(1), 2-26.
27
Wu N.s, Lu, Y: sterling, S and Weisner. C, (2004). family environment factors and substance abuse severity in an HMO adolescent treatment population, Journal of clin pediatra (phila); 43 (4): 323-333.
28
Young, K. S. (2001). Tangled in the Web: Understanding cybersex from fantasy to addiction. Bloomington, IN: Author house.
29
Vandenbosch, L., van Oosten, A., & Peter, J. (2016). The role of Internet pornography in adolescents’ orientation towards sexual performance: A longitudinal study.
30
Grubbs, J. B., Volk, F., Exline, J. J., & Pargament, K. I. (2015). Internet pornography use: Perceived addiction, psychological distress, and the validation of a brief measure. Journal of sex & marital therapy, 41(1), 83-106.
31
ORIGINAL_ARTICLE
روانشناسی اعتماد به رسانه
این مقاله به دنبال واکاوی فرآیند اعتماد به رسانه است. پاسخگویی به این سوال که چه مولفه هایی اعتبار رسانه را در نزد مخاطب افزایش می دهد و باعث اعتماد وی به رسانه می شود؟ این تحقیق به روش کیفی واز طریق تکنیک مصاحبه با کارشناسان ارتباطات و رسانه انجام شده است. بخشی از نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد؛ مهمترین کارکرد رسانه ها که اعتبار رسانه را به همراه می آورد و افزایش اعتماد مخاطب را موجب می شود، کارکرد خبری آن هاست و اگر رسانهها به عنوان واسطهای صادق بین واقعیت ها ومردم عمل کنند، نزد مخاطب اعتبار کسب میکنند و مورد اعتماد خواهند بود. همچنین اگر رسانه ای پیام خودش را در قالب مورد پذیرش جامعه شکل دهد، مخاطب او را خواهد پذیرفت وبرایش اعتبار قائل می شود.در بحث اعتماد به رسانه نیز رعایت مولفه هایی ضروری است؛ دوری از تفاسیر یکسویه، پرداختن به رویدادها از زوایای مختلف، تغییر درنوع دروازه بانی، دوری ازاغراق و تناقضگویی، پرهیز از انعکاس ابهام آمیز موضوعات، دوری از تحریف و سانسور، همچنین این نتیجه نیز حاصل شده که هر چقدر مخاطبان از عمل[1]کرد رسانهای خشنود باشند، زمان بیشتری را برای توجه به اخبار در طی روزهای هفته، هزینه می کنند.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2706_d6e81f909f4731c19b1ed0462fc1cabe.pdf
2017-07-23
147
179
اعتبار
اعتماد
عوامل رسانه ای
مدیریت پیام
داوود
نعمتی انارکی
dna585@gmail.com
1
عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما
LEAD_AUTHOR
1- اتکینسون، ریتال و دیگران (1369) «زمینۀ روانشناسی»، ترجمه: گروه مترجمان، انتشارات: رشد، چاپ دوم.
1
2- اسدی، علی، (1371) ،«افکار عمومی و ارتباطات»، انتشارات سروش.
2
3- باتامور، تی بی(1357) «جامعهشناسی»، ترجمه: سیدحسن منصور، سیدحسن حسین کاجاهی، شرکت سهامی کتابهای جیبی، چاپ سوم.
3
4- بدیعی، نعیم،(1374) «بررسی میزان اعتماد دانشجویان به رسانههای خبری»، فصلنامۀ علوم اجتماعی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی.
4
5- شاه منصوری، بیتا ( 1391) «اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک بررسی تئوریک نقش اعتبار رسانه ای در مدل های مدیریت استراتژیک»، فصلنامه مطالعات رسانه ای، سال هفتم، شماره نوزدهم.
5
6- دوچ، مورتن، کراوس، روبرت. م (1374) «نظریهها در روانشناسی اجتماعی»، ترجمه: مرتضی کتبی، انتشارات دانشگاه تهران.
6
7- دلاور، علی (1384) «مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی»، انتشارات رشد، مرکز نشر و پخش کتابهای روانشناسی و تربیتی، چاپ چهارم.
7
8- زتومکا، پیوتر(1384) «اعتماد یک نظریه جامعه شناسی» ، ترجمه: گلابی، فاطمه، تبریز، انتشارات بی تا.
8
9- فرهنگی، علیاکبر(1384) «مدیریت در حوزۀ خبررسانی»، سخنرانی به مناسبت سالگرد راهاندازی شبکه خبر، تهران، مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما.
9
10- فرهنگی، علیاکبر، (1384) «ارتباطات انسانی»، تهران، انتشارات رسا، چاپ پنجم.
10
11- گیدنز، آنتونی(1377) «پیامدهای مدرنیته»، محسن ثلاثی، تهران، چاپ اول.
11
12- کلمن،جیمز، (1377) «بنیادهای نظریۀ اجتماعی»، ترجمه: منوچهرصبوری، انتشارات نشرنی، چاپ اول.
12
13- متولی، کاظم(1384) «افکار عمومی و شیوه های اقناع»، چاپ اول، انتشارات بهجت.
13
14- محسنیانراد، مهدی،(1374) «ارتباطشناسی»، انتشارات سروش، چاپ دوم.
14
15- میرفخرایی، تژا(1379) «مقایسه شیوههای ارائه اخبار سیمای جمهوری اسلامی با شیوههای مطلوب ارائه خبر تلویزیونی»، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صداوسیما.
15
16- میناوند، محمدقلی، میرزایی اهرجانی، حسن، قلی پور،آرین، منصوریان، حسین، (1391) « طراحی مدل سنجش اعتبار رسانه ای، مطالعه موردی: برنامه های خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران»، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 4، شماره 9 .
16
17- مهدیزاده، سیدمحمد(1380) «ایدئولوژی و اخبار»، مقالۀ برگزیدۀ اولین جشنواره خبر و برنامههای سیاسی صداوسیما، جلسۀ نقد و بررسی مقالات، .
17
18- نعمتی انارکی، داود، ( 1380) «نقش رسانههای گروهی در اطلاعرسانی و عوامل بروز بیاعتمادی مخاطب نسبت به خبر»، مقالۀ برگزیدۀ اولین جشنواره خبر و برنامههای سیاسی صداوسیما، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 27.
18
19- هولندر، ادوین (1378) «روانشناسی اجتماعی»، ترجمه: رضوانی، احمد،مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
19
20- Alexander,Patricia A; Fives, Helenrose;Buehl, Michelle M; Mulhern, Julie(2002), Teaching as Persuasion ;Teaching and Teacher Education, Vol 18.
20
21- Brinol, P, & Petty, R. E. (2009). Persuasion: Insights from the self-validation hypothesis. In M. P. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 41, pp. 69-118). New York, NY: Elsevier.
21
22- Beveniste, Guy (1987), Professionalizing, the organization, sanfrancisco, Jessey Bass Poblisheers.
22
23- Chan, Joey ka-Ching & Leung, Louis(2005), Lifestyles, relinance on traditional news media and online news adoption. New media & society, 7(3): 357- 372.
23
24- Dimmick, John W,( 2003),Media Competition and Coexistence: The Theory of the Niche, Mahwah, NJ/London: Lawrence Erlbaum Associate.
24
25- Dumdum,Omar, Crielda,Garcia ,(2009), Casting Credibility, University of the Philippines, college of mass communication, for presentation during the pre-conference on “ Affective Audiene” in the 59th. Annual conference of international communication association, in Chicago.
25
26- Eisend, Martin (2006), Source Credibility Dimensions in marketing communication – A Generalized solution, Journal of Empitical Genelaization in marketing.
26
27- Freedman, Des ( 2008); The Politics of Media Policy;first published in 2008 by polity press.
27
28- Giddens, Antony, (1992), The consequences of Modernity , British Library catologuning in publication Data.
28
29- Lane, Christel and Rein Hard, Bacgmann, (1998), the Role of social Institutions. In: British Journal of Sociology 48 .
29
30- Mistzal, Barbara, (1996), trust In Modern Societies : The Search for the Bases of Social Order(Cmbridge:Polity Press).
30
31- Molek, Kozakowska K(2013) Towards a pragma-linguistic framework for the study of Sensationalism in news headlines, Discourse & Communication 7(2): 173–197.
31
32- Nielsen ,Nancy (1996), Religion in the News/ Fletcher Froum of world affairs, May, Vol 11.
32
33- Orlowski, p,(2011),Teaching about hegemony:Race, class and democtacy in the 21st century. Dordrecht: Springer.
33
34- Kohring, Matthias & Matthes, Jorg (2007), Trust in News Media: Development and Validation of a Multidimensional Scale. Communication Research, 34(2):235- 242.
34
35- Kotler , Philip & Armstrong ,Gary (2002), Principles of Marketing, Prentice Hall of India, New Dehli.
35
36- Reese, S. D. (2001). Prologue—Framing public life. In S. D. Reese, O. H. Gandy Jr., & A. E. Grant (Eds.), Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
36
37- Tsfati, Yariv(2003), Does Audience Skepticism of the Media Matters in Agenda Setting? Journal of Broadcasting and Electronic Media, 47.
37
38- Zhang, Juyan,(2013), A Strategic Issue Management (SIM) Approach to Social Media Use in Public Diplomacy, American Behavioral Scientist, 57(9) 1312–1331.
38
ORIGINAL_ARTICLE
مشارکت در «حلقههای کندوکاو» و تأثیر آن بر مهارت تفکر انتقادی در سواد رسانهای (انیمیشن)
هدف از این تحقیق «بررسی تأثیر مشارکت دانشآموزان کلاس ششم در شیوه آموزشی «حلقههای کندوکاو» بر مهارت تفکر انتقادی در سواد رسانهای (انیمیشن) در شهر تهران سال تحصیلی 94-93» میباشد. جامعه پژوهش کلیه دانشآموزان پایه ششم دوره ابتدایی شهر تهران میباشد که از این میان نمونهای شامل 48 نفر به شیوه تصادفی خوشهای انتخاب گردید و به همان شیوه تصادفی نیز در دو دسته آزمایش و گواه قرار گرفتند. یافتهها با اطمینان 99% نشان داد که مشارکت دانشآموزان در حلقههای کندوکاو بر مهارت تفکر انتقادی دانش­آموزان تأثیر می­گذارد. این تأثیر بر مهارت استدلال استقرائی، استدلال قیاسی، تحلیل مشاهدهای پیامهای رسانهای، قدرت اعتمادپذیری و قدرت فرضیهسازی دانشآموزان نیز معنادار بود. بر اساس یافتههای این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که با بهرهگیری از روشهای آموزشی همچون «حلقههای کندوکاو» که سبب رشد تفکر انتقادی میشوند میتوان سواد رسانهای دانشآموزان را بهبود بخشید.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2707_a373a04bba8e06850bc21426e41c5687.pdf
2017-07-23
181
199
تفکر انتقادی
حلقه کندوکاو
سواد رسانهای
انیمیشن
مهرنوش
هدایتی
mehrnooshhedayati@yahoo.com
1
استادیار گروه فلسفه برای کودکان و نوجونان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
LEAD_AUTHOR
مژگان کوشا
کوشا
m.koosha@ihcs.ac.ir
2
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
AUTHOR
بدری گرگری، رحیم و خانلری، مریم (1392). «تأثیر آموزش راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی». تفکر و کودک ، ش2.
1
بصیریان، حسین و بصیریان، رضا (1385). «درآمدی به سواد رسانه­ای و تفکر انتقادی». رسانه، ش 68
2
پازوکی، فاطمه و حیدری، احمد علی (1390). «تبین شاخصهای فلسفی گفت و شنود در فلسفهورزی کودکان». تفکر و کودک، سال دوم، شماره دوم. تقی زاده، عباس. (1390). بررسی مقایسه ای سواد رسانه ای دختران وپسران دانش آموزمقطع متوسطه (مطالعه موردی دبیرستان های شهرکرمان). پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی - دانشکده علوم اجتماعی.
3
سلیمانی، سفر؛ خسروی، فریبرز، حداد، زهرا. (1392). ارزیابی سواد رسانه دانشآموزان و دانشجویان شهر تهران. مجله جهانی رسانه (نسخه فارسی). شماره 16. پاییز و زمستان 1392
4
جهانی، جعفر (1387). «آموزش تفکر خلاق به نوجوانان: رویکرد پژوهش محور». اندیشه­های نوین تربیتی، شماره 16، صفحه 29-54
5
حسینی راد، سیده زینب و علمداری، وحید (1390). «برنامه درسی پرورش تفکر انتقادی». مجله تکنولوژی آموزشی، ش 8.
6
حسینی، سید بشیر(1392). «سواد رسانه­ای راهبرد استحکام هویت فردی و ملی». مطالعات ملی، سال14، ش54.
7
خوشنویس، ناهید(1389). «مروری بر پاره­ای نظریه­ها پیرامون رسانه­ها و چالش­های تأثیر­گذاری بر مخاطبان: سواد رسانه­ای ساز و کار مقاومت در برابر تهاجم رسانه­ها». مجله روابط عمومی، خرداد و تیر، شماره 72.
8
دلاور، علی. (1392). اطلاعات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد
9
رشتچی، مژگان و کیوانفر، ارشیا (1388). «مبانی نظری اجتماع کندوکاو به عنوان روش آموزش فلسفه برای کودکان». فرهنگ، شماره 69.
10
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1391). روش­های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
11
شربتیان، محمدحسن (1394). «ضرورت سواد رسانه­ای برای توسعه جامعه اسلامی ایران». چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ پیشرفت ایران، گذشته، حال، آینده. تهران .
12
شکرخواه، یونس(1385). سواد رسانه­ای یک مقاله عقیده­ای، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی، سال هفدهم، شماره 4 شماره پیاپی 68،ص 32-28.
13
صالحی امیری، سید رضا؛ رجبی، سید مسعود. (1387). ضرورت سواد رسانهای. پژوهشنامه سواد رسانهای. پژوهشکده تحقیقات استراتژیک. گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی.شماره 22. تابستان 1387. صص 13-32
14
صفایی مقدم، مسعود و مرعشی، سید منصور و پاک سرشت، محمد جعفر و باقری، خسرو و سپاسی، حسین (1385). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانش­آموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی، س13، ش2.
15
طالبی­نژاد، احمد(1383). «کودکی ناتمام». فارابی. ش53. ص149 تا 156
16
طلوعی، علی(1391). سواد رسانه­ای درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش. تهران: دفتر مطالعات و برنامه­ریزی رسانه­ها
17
عارفی، محبوبه؛ رضایی­زاده، مرتضی(1390). «مروری بر نقش و جایگاه برنامه درسی دانشگاهی در رشد تفکر انتقادی دانشجویان». مطالعات برنامه درسی، ش3. 42-62
18
عبدی، بهمن (1382). «انیمیشن­های کامپیوتری و تبلیغات تلویزیونی». کتاب ماه هنر. 1382. ش59 و 60. ص 102
19
قائدی، یحیی(1383). «بررسی و نقد دیدگاههای فلسفه برای کودکان». رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
20
قیاسی، میترا (1390). «تفکر انتقادی». کودک نوجوان و رسانه. شماره 1و 2.
21
کریمی، محمدرضا. دادار، نصرالله. خسرویان، فریبرز(1389). «پویانمایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان». هنر و معماری، شماره 22، تابستان، 4-11.
22
مرعشی، منصور و صفایی­مقدم، مسعود و خزامی، بروین (1389). «بررسی تأثیر اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی، شهر اهواز". تفکر و کودک. سال اول، شماره اول.
23
مطرودی (1390). «بررسی تحلیلی عوامل مؤثر در پرورش تفکر انتقادی کودکان مقطع ابتدایی». دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی. پایان­نامه کارشناسی ارشد.
24
نصیری، بهاره؛ بختیاری، آمنه(1393). «بررسی تأثیر تلفن همراه بر جوانان»، هشتمین همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی: چالش­ها و راهکارها، با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه.
25
Allen, Terry. (1988). Doing philosophy with children. Journal of Thinking, 7(3), 35-44.
26
Arke ET, Primack BA.(2009). Quantifying media literacy: development, reliability, and validity of a new measure. EMI Educ Media Int.46(1):53-65.
27
Ashley, S.; Lyden, G.; Fasbinder, D. (2012). Exploring Message Meaning: A Qualitative Media Literacy Study of College Freshmen. Journal of Media Literacy Education 4:3 (2012) 229-243
28
Buckingham, David (2004). The Media Literacy of Children and Young People. University of London. Center for the Study of Children Youth and Media Institute of Education.
29
Bensley, Alan D.(1997). Critical thinking in Psychology. International Thomson publishing company.
30
Cotta, S.(2002). Why Violence? A philosophical interpretation. Qubec: Presses of the level University, coll ‘Dike”
31
Cummings, N. P. (1981). Analytical thinking for children: Review of the Research.Journal of Analytic Teaching, 2 (1), 26- 28.
32
Daniel, M.F. (1998). «p4c in pre service Teacher Education» Analytic Teaching, 19, No.1, P .13, 20
33
Ennis, Robert H.(1987) Integrating critical thinking skill into the classroom, college student Journal.41:326-353
34
Fisher,R.(2007). TeachingThinking in the classroom. Education Canada,8(12),67-78
35
http://www.mbanews.ir
36
Hobbs, R.; Amy J. (2009). “The Past, Present, and Future of Media Literacy Education.” Journal of Media Literacy Education 1(1): 1-11.
37
Hymer BJ(2002). Test that insults the nation – open minds to see that everyone is gifted and a richer word unfolds. Time Educational Supplement, 24 may.p.23.
38
Kellner, D.; Share, J. (2007)."Critical Media Literacy is Not an Option.” Learning Inquiry 1, no. 1: 59-69.
39
Lipman, M. (1988). «Critical Thinking: What can it be». Educational Leadership. Vol 46, No. 1. Sep. P. 38-43.
40
lipman, Mathew.)2003(, Thinking in Education, Second edition, Cambridge University Press
41
McQuil (2005) McQuil's Mass Communication Theory, London: Sage
42
Phang.Anna (2005), Add a dose of media literacy in the media diplomas curriculum and syllabus, P:11 www.esd.sp.edu.sg/eetc/eetc07/docs/JTP/Medialiteracy_annaphang.pdf
43
National Association for Media Literacy Education. “Media Literacy Defined.” Last updated 2011. http://namle.net/publications/media-literacy-definitions/
44
Richards, J.C. & Rodgers, T.(2001). Approaches and Methods in Language Teaching. U.K.: Cambridge University Press.
45
Schmidt, H. (2014). Helping Students Understand Media: Examining the Efficacy of Interdisciplinary Media Training at the University Level. Journal of Media Literacy Education 7(2), 50 – 68
46
Scheibe, Cyndy; Rogow, Faith. (2008). 12 Basic Ways to Integrate Media Literacy and Critical Thinking into Any Curriculum (3rd Edition). Ithaca, NY: Project Look Sharp.
47
Silver, A. (2009). “A European Approach to Media Literacy: Moving Toward an Inclusive Knowledge Society.” In Mapping Media Education in the World, 11-13. New York: United Nations Alliance of Civilizations.
48
Silverstone, R. (2004). “Regulation, Media Literacy and Media Civics.” Media, Culture & Society 26, no. 3: 440-449.
49
Thwaites, Helen.( 2005).can "Philosophy for children "Improve Teaching and learning within a Trainment 2 of rellgious Education? Journal of Education.Vol. 3. No.13. pp. 1- 5.
50
Worsnop, C. M. (2004). Media Literacy through Critical Thinking: Student Workbook. NW Center for Excellence in Media
51
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل ساختاری برنامه های تبلیغی اوانجلیستها در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای
تبلیغ دینی از طریق رسانه ها در دو حوزه درونی و بیرونی همواره مورد توجه فرقه های مسیحی بوده است.در چند دهه اخیر و هم زمان با پدیدار شدن ارتباطات رسانه ای نوین مانند ماهواره و اینترنت مسیحیت باچالشی جدید در تبلیغ پیامهای دینی روبرو شد. تحولی اساسی به شکل رسانه ای شدن دین و فاصله گرفتن از نمادها و مفاهیم مسیحیت سنتی در ساحتی که رسانه ها برایش به ارمغان اوردند موجب شد برخی فرقه های مسیحی ماننداوانجلیستها در ارزیابی شرایط جدید خود و پیش بینی فرصتها و تهدیدهایی که وجودداشت [1]شکل جدیدی از مراسم دینی و تبلیغی را ارئه کردندکه با استقبال مخاطبانشان مواجه شد. در این تحقیق انواع برنامه های تبلیغی مسیحی از نظر ساختار و شکل ارائه پیام با تحلیل محتوای نمونه برنامه های پخش شده مشهورترین مبلغان مسیحی در شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای مورد بررسی قرار گرفته است.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2708_1abc01441c1d081d591fd55c858166f5.pdf
2017-07-23
201
225
تبلیغ مسیحیت
رسانه دینی
اوانجلیست ها
کلیسای مجازی
شبکه های ماهواره ای
ویدا
همراز
viham44@yahoo.com
1
استادیار دانشکدة صدا و سیما
LEAD_AUTHOR
بشیر .حسن.و فکور پور .محمد(» ( 1388 تبلیغات تجاری و اوانجلیسم به مثابه کالا «، فصلنامه رسانه، سال 18 ،شماره یک
1
باهنر، ناصر( 1387 ).رسانه ها ودین از رسانه های سنتی اسلامی تا تلویزیون.تهران :مرکز مطالعات و
2
تحقیقات رسانه ها
3
ویور، مری جو( 1381 ) در امدی به مسیحیت.ترجمه:حسن قنبری.قم:ادیان
4
هورسفیلد.پیتر ( 1382 ) "کارکردهای مذهبی تلویزیون گسترده تر از عرصه زندگی " ترجمه فرخ
5
انصاری.پژوهش و سنجش.سال دهم .شماره 36 زمستان
6
هوور.استوارت و لاند بای،نات( 1389 ) باز اندیشی در باره رسانه د ین و فرهنگ.ترجمه : مسعود
7
اریایی نیا .تهران:سروش
8
216 تحلیل ساختاری برنامه های تبلیغی اوانجلیست ها در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای
9
Alexander . Bobby (1994). Televangelism reconsidered ritual and the search for human
10
community .Atlanta Scholar press.
11
Brasher. Brend (2001) Encyclopedia of Fundementalism .Rotledge N.Y
12
Ellens. H(1974)Models Of Religionus Broadcasting. Granf Apids .MI .Erdmans.
13
Fore .w. (1987).Television and religion the Shaiping of faith values and culture Minneapolis
14
.MN ,Ausburg.
15
Hadden .j and Charles E. Swann (1981): Prime time preachers. Reading masachussets.
16
Jhally .sut (.1989) Advertising as religion the dialectic of technology and magic .cultural
17
political in contemporary America .eds.
18
Peck. j enis ( 1993 ) The gods of televangelism .Greskill .NJ.
19
Nadler. Lawrence Jeffrey Courtright and M arjori keeshan Nadler(1996). Why do people give
20
money to televangelist journal of communication and explanation.vol.19. NO. 2
21
Roof.wade clark (1999) Spiritual marketplace .princeton university press
22
WWW.REXHUMBARD.ORG
23
WWW.BILLYGRAHAM.ORG
24
WWW.FALWELL.COM
25
WWW.JSM.ORG/SWAGGART.
26
WWW.PATROBERTSON.COM
27
WWW.JIMBAKKERSHOW.COM
28