@article { author = {Hamraz, Vida}, title = {A Structural analysis of Evangelists’ programs In Satellite TV channels}, journal = {Interdisciplinary Studies in Media and Culture}, volume = {7}, number = {1}, pages = {201-225}, year = {2017}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-062X}, eissn = {2383-0638}, doi = {}, abstract = {Both internally and externally, religious propagation through media has always been in the center of attention of Christian denominations. In recent decades, coinciding with the emergence of new media communications such as satellites and internet, Christianity is faced with the new challenges of religious messages advertising. A fundamental change in the form of religion mediatization and a distance from traditional Christian symbols and concepts, in a area which media has provided, has led some Christian sects, such as the Evangelists, to assess their new conditions and predict the opportunities and threats that a new form of religious ceremonies and advertising that were welcomed by their audience. In this study a variety of Christian programs in terms of structure and form of message presentation is evaluated through content analysis of the broadcasts of the most famous Christian preachers on TV and satellite channels}, keywords = {Christian propaganda,Religious Media,Evangelists,Virtual Church,Satellite Channels}, title_fa = {تحلیل ساختاری برنامه های تبلیغی اوانجلیستها در شبکه های تلویزیونی ماهواره ای}, abstract_fa = {تبلیغ دینی از طریق رسانه ها در دو حوزه درونی و بیرونی همواره مورد توجه فرقه های مسیحی بوده است.در چند دهه اخیر و هم زمان با پدیدار شدن ارتباطات رسانه ای نوین مانند ماهواره و اینترنت مسیحیت باچالشی جدید در تبلیغ پیامهای دینی روبرو شد. تحولی اساسی به شکل رسانه ای شدن دین و فاصله گرفتن از نمادها و مفاهیم مسیحیت سنتی در ساحتی که رسانه ها برایش به ارمغان اوردند موجب شد برخی فرقه های مسیحی ماننداوانجلیستها در ارزیابی شرایط جدید خود و پیش بینی فرصتها و تهدیدهایی که وجودداشت [1]شکل جدیدی از مراسم دینی و تبلیغی را ارئه کردندکه با استقبال مخاطبانشان مواجه شد. در این تحقیق   انواع برنامه های  تبلیغی مسیحی از نظر ساختار و شکل ارائه پیام با تحلیل  محتوای نمونه برنامه های پخش شده مشهورترین مبلغان مسیحی در شبکه های تلویزیونی و   ماهواره ای  مورد بررسی قرار گرفته است. }, keywords_fa = {تبلیغ مسیحیت,رسانه دینی,اوانجلیست ها,کلیسای مجازی,شبکه های ماهواره ای}, url = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2708.html}, eprint = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2708_1abc01441c1d081d591fd55c858166f5.pdf} }