ارائه الگوی سیاست‌گذاری روزنامه‌نگاری علم مبتنی بر رسانه‌های نوین

بهاره صفوی؛ سمیه تاجیک اسماعیلی؛ اکرم قدیمی؛ لیلا نیرومند

دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 243-269

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.37791.2446

چکیده
  سیاست‌گذاری روزنامه نگاری علم، راهبردی کلان است که بر نقش و کارکردهای روزنامه نگاری علم و همچنین تغییر پارادایمهای رایج با توجه به تاثیر اینترنت و رسانه‌های نوین تاکید دارد تا با هدایت تصمیمات، دستیابی به اهداف منطقی را میسر ‌کند و چالش‌های موجود را کاهش ‌دهد. مطالعه حاضر با هدف ارائه الگوی سیاست‌گذاری روزنامه‌نگاری علم مبتنی ...  بیشتر

نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرآیند اقناع رسانه‌ای جوانان اروپایی توسط گروه‌های تروریستی (مطالعه موردی: داعش)

هومن قاپچی؛ علی اکبر فرهنگی؛ طاهر روشندل اربطانی؛ سیدمهدی شریفی

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 211-244

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.6077

چکیده
  در این تحقیق، با روش «مطالعۀ موردی» و روش نمونه‌گیری « گلوله‌برفی» 124 نفر از جوانان اروپایی‌ که جذب داعش شده‌اند مورد مطالعه قرار گرفته و برای هرکدام پروفایل جداگانه ساخته شد. در این پروفایل‌ها نام، نام‌خانوادگی، نام‌مستعار، سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، مذهب، محل سکونت، اصلیت نژادی، ماموریت، دلیل جذب، طریق‌جذب، وضعیت ...  بیشتر

بررسی پنج عنصر مدل هارولد لاسول در رسانه‌های جمعی با توجه به ظهور رسانه‌های نوین

ملیکا بردبار؛ سید وحید عقیلی؛ شیرین قنبری

دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 19-53

چکیده
  هدف این مقاله درک این موضوع است که چگونه در طی دهه گذشته با تغییرات فناوری، مخاطبان در سراسر جهان تغییر کرده‎اند و آنها چگونه بر فضای رسانه‎ای خود اثرگذار بوده‎اند. بنابراین به اجمال، می‎توان ادعا کرد که خلاء پژوهشی همه­جانبه نگر در دیدگاه هارولد لاسول در حوزه رسانه با دیدگاه چه ذی­نفعانی، چه نوع پیام و محتوایی با چه تکنولوژی ...  بیشتر