موثرترین برنامه رسانه ملی در تقویت بعد شناختی هویت قومی شهر زاهدان در دهه آینده

مهدی بیگدلو

دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 49-73

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.31006.2192

چکیده
  با توسعه کمی و کیفی رسانه‌های نوین، هویت و همبستگی ملی را نه در نفی گونه‌گونی هویتها بلکه در ابراز هویت و ایفای نقش اقوام در میدان فرهنگی ایران باید جست. تحقیق کمی حاضر با مدنظر قراردادن این باور اساسی و با استفاده از روش موردی- زمینه‌ای در پی شناسایی موثرترین برنامه رسانه ملی در ارتقاء هویت قومی شهر زاهدان به عنوان مرکز یکی از استانهای ...  بیشتر

مطالعه تاثیر استفاده از سایت های شبکه اجتماعی بر هویت قومی دانشگاه‌های تهران

حسین کرمانی؛ منصور ساعی

دوره 7، شماره 1 ، مرداد 1396، ، صفحه 105-121

چکیده
   این مقاله به مطالعه تاثیراستفاده ازسایتهای شبکه اجتماعی برهویت قومی دانشجویان دانشگاههای تهران می پردازند. شبکه های اجتماعی مجازی در سال­های اخیر نقش گسترده ای در تحولات اجتماعی و سیاسی ایفا کرده اند و همین مسئله مطالعه آنها را ضروری ساخته است. چهارچوب نظری این مقاله را هویت قومی تشکیل می دهد. در چهارچوب نظری استفاده شده در این ...  بیشتر