رزیتا عزتی قادی؛ نادر جعفری هفتخوانی
چکیده
این مقاله به مطالعه نحوه بازنمایی فرهنگ بدن درمجلات عامه پسند زنان می پردازد.در بحثبدن و چگونگی مدیریت آن نقش محوری رسانهها در گسترش توجه و علاقه مردم به بدنهایشان قابلتوجه است. بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی ابعاد و مؤلفههای فرهنگ بدن و نحوهی بازنمایی فرهنگ بدن در مجلات عامهپسند زنان است. با استفاده از روش نمونهگیری ...
بیشتر
این مقاله به مطالعه نحوه بازنمایی فرهنگ بدن درمجلات عامه پسند زنان می پردازد.در بحثبدن و چگونگی مدیریت آن نقش محوری رسانهها در گسترش توجه و علاقه مردم به بدنهایشان قابلتوجه است. بنابراین هدف از این تحقیق شناسایی ابعاد و مؤلفههای فرهنگ بدن و نحوهی بازنمایی فرهنگ بدن در مجلات عامهپسند زنان است. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی شمارههای سال ۱۳۹۳ مجله زندگی ایده آل به روش تحلیل محتوا بررسی شدند. یافتههای تحقیق نشان داد که فرهنگ بدن دارای چهار بُعد «خودآرایی و تزئین، خودمراقبتی یا کنترل بدن، بدن فناورانه و بدن سرمایهای» است که از میان آنها «بُعد خودمراقبتی و کنترل بدن» از بیشترین حجم و فراوانی مطالب برخوردارند.