تحلیلِ گونه های مصرف رسانه ایِ اوقات فراغت در شهر تهران؛ با تاکید به نسبت آن با قشربندی اجتماعی

ناهید موید حکمت؛ بهاره نصیری؛ مریم السادات هاشمی فشارکی

دوره 11، شماره 1 ، شهریور 1400، ، صفحه 271-299

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.33502.2286

چکیده
  نظر به جایگاه قابل توجه فضای رسانه ایِ جمعی در جامعۀ کنونی ایران، و اهمیت مصرف رسانه چاپی در جوامع، مقاله حاضر، در راستای پاسخ به سوال محوری پژوهش:«آیا میان مصرف رسانه ای (چاپی/ غیرچاپی) شهروندان تهرانی، در اوقات فراغت، با قشربندی اجتماعی آنان، تفاوت وجود دارد؟» است، و با بهره گیری از دیدگاه «تمایز در مصرف» پیربوردیو، نگاشته ...  بیشتر

شناسایی مقوله های موثر در سبک زندگی رسانه ای خانواده ها

آمنه بختیاری؛ امیرمسعود امیرمظاهری؛ بهاره نصیری

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 25-42

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5122

چکیده
  دیجیتالی شدن سبک های نوین زندگی را به جزئی اساسی و جدایی ناپذیر از زندگی انسان تبدیل کرده است. ارتقاء سطح سواد رسانه ای در جامعه ایرانی به ویژه برای خانواده هادر جهت آگاه سازی فرزندانشان در استفاده از فضای سایبر، یک نیاز و ضرورت برای فرهنگ، سیاست و امنیت ملی محسوب می شود. به همین دلیل پژوهشگر،سعی داردتامطالب ویافته هایی راجهت ارتقای ...  بیشتر

عوامل موثر بر ارتقاء آموزش سواد رسانه‌ در مدارس از دیدگاه کارشناسان کمیسیون اتحادیه اروپا

بهاره فتح آبادی؛ محمد دادگران؛ بهاره نصیری؛ شهناز هاشمی

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 167-190

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5079

چکیده
  برای داشتن مخاطبانی توانمند که هوشمندانه از رسانه‌ها استفاده می کنند؛ به ارتقاء سواد رسانه نیاز داریم. یکی از راه‌های ارتقاء سواد رسانه، توجه به ظرفیت‌ مدارس است. بسیاری از کشورها مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا گام‌های موثری در گسترش آموزش سواد رسانه‌ در مدارس برداشتند و از انجام اقدامات مشترک زیر نظر کمیسیون اتحادیه اروپا بهره ...  بیشتر