تحول آفرینی توییتردیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی

مهرداد توکلی؛ هادی خانیکی؛ اکبر نصراللهی؛ نازنین ملکیان

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 49-74

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.43120.2635

چکیده
  تتوئیتر به ابزاری جدید برای امور دیپلماتیک و روابط بین الملل تبدیل شده است، و استفاده از این ابزار برای کشورها در راستای اعمال قدرت نرم در محیط بین الملل و بعنوان نوعی دیپلماسی رسانه ای دیجیتال، بسیار جای بررسی و تحلیل دارد. آنچه در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته،"چگونگی عملکرد و کارکرد دیپلماسی توییتری دو کشور ایران و آمریکا" و هدف ...  بیشتر

شناسایی عوامل موثر برشکاف دیجیتالی درایران(مورد مطالعه: روستاهای استان قم) با رویکرد دلفی و سلسله مراتبی فازی

هادی عباسی کسبی؛ نسیم مجیدی قهرودی؛ اکبر نصراللهی

دوره 10، شماره 1 ، شهریور 1399، ، صفحه 133-163

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5106

چکیده
  براساس آمارهای موجود، شکاف دیجیتالی یا فقراطلاعاتی به وضوح در بین کشورها به خصوص در بین مناطق شهری و روستائی، کاملا مشهود است. طی سال های اخیر تلاش هائی در توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات در روستاهای ایران با هدف کاهش شکاف دیجیتالی صورت گرفته است. این تحقیق درپی دستیابی به راهبردهای علمی و عملی، درشناسایی عوامل موثر برشکاف دیجیتالی ...  بیشتر

نظارت و ارزیابی مطلوب خبر صدا وسیما از منظر کارشناسان

لطیفه گودرزی؛ علی اکبر فرهنگی؛ اکبر نصراللهی

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1398، ، صفحه 219-246

https://doi.org/10.30465/ismc.2020.5081

چکیده
  نظارت و کنترل یکی از ارکان اصلی مدیریت در هر سازمانی است. در سازمان های رسانه ای به ویژه سازمان صدا و سیما، به دلیل ضریب نفوذ بالا، گستره پخش و نقش مهمی که رسانه ملی بر اقشار جامعه دارد نظارت مستمر و پایش نظام مند برنامه ها و به ویژه بخش های خبری در جهت بررسی میزان انطباق و انحراف از اهداف کلان ملی و چشم انداز سازمانی از اهمیت بسزایی برخوردار ...  بیشتر